Hoofdmenu

geringde zilver adult

Gestart door Imperator, januari 01, 2009, 21:38:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Imperator

Is de herkomst van dezer ring te achterhalen?
vriendelijke groet,

Trees

Imperator

en nog een foto van deze
vriendelijke groet,

Trees

Jeroen Nagtegaal

Als je meer foto's hebt wellicht wel. En kun je een nog betere uitsnede maken? dan is mischien het landnog te achterhalen.
De ring bestaat uit een combi van (letters en) cijfers en een land/plaatsnaam
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

DanielS

Op die bovenste foto zie ik -ANY en daaronder 618..  
Daniel

Cygnus

Er lijkt ANY te staan. Je zou verwachten dat het dan misschien wel een ring uit Duitsland (GERMANY) moet zijn. Op Duitse ringen (van alle 3 ringcentrales) staat echter altijd GERMANIA, dus die mogelijkheid lijkt af te vallen. Ik heb redelijk vaak ringen van vogels afgelezen, ik herken deze inscriptie echter niet. Mogelijk staat er ALY wat dan het laatste gedeelte van ITALY zou kunnen zijn. Het lijkt mij de moeite waard dat iemand nog eens op deze lokatie kijkt en probeert deze ring af te lezen. Waar werd deze Zilvermeeuw gezien? Heb je misschien nog een duidelijkere foto van de ring?    
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

GijsB

nadat ik hem had ingezoomd kwam ik uit op ARY, zou dat kunnen
Gijs

ruud_altenburg

#6
Waar had je deze Trees? Ik heb tussen mijn waarnemingen in Amsterdam geen ring die eindigt op 618. Het lijkt me trouwens gewoon een Arnhem ring. Je zult er nog drie cijfers voor moeten zien, het begincijfer 5 krijg je van mij cadeau.

Zie http://www.holmer.nl/Large%20Gulls.htm voor een overzicht.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Date Lutterop

Bij een NL-ring zou het laatste cijfer voorbij de er boven staande tekst moeten staan. Bij uitvergroten kan ik  ook niet zeker een NL-oorsprong zien. Dus buitenlandse ring is niet uitgesloten.

Groet,

Date


GijsB

die Y zou een N kunnen zijn met een beetje fantasie, maar meer kan ik er niet van maken
Gijs

Date Lutterop

Er staan 2 regels tekst boven de cijfers. ANY of een andere variant is slechts gezichtsbedrog...

Groet,

Date


Imperator

#10
CiteerWaar had je deze Trees? Ik heb tussen mijn waarnemingen in Amsterdam geen ring die eindigt op 618. Het lijkt me trouwens gewoon een Arnhem ring. Je zult er nog drie cijfers voor moeten zien, het begincijfer 5 krijg je van mij cadeau.

Zie http://www.holmer.nl/Large%20Gulls.htm voor een overzicht.
In Oostende... op dezelfde plek waar ik een juv zilver met blauwe ring had. Item hiervoor..
Straks ga ik nog wel die eerste foto uitvergroten en zal m hier neerzetten.

Iedereen bedankt voor het meedenken.  
vriendelijke groet,

Trees

Imperator

Ik lees op de ring C.NAT  SSELS  618
vriendelijke groet,

Trees

Ies Meulmeester

#12
En dus gewoon geringd in Belgie, wel een 'oudje' denk ik:

MUSEUM SC.NAT.
BRUSSELS
H-(x)x3618

Imperator

CiteerEn dus gewoon geringd in Belgie, wel een 'oudje' denk ik:

MUSEUM SC.NAT.
BRUSSELS
H-(x)x3618
Bedankt Ies. De gegevens heb ik ondertussen gestuurd naar Eric Stienen.  
vriendelijke groet,

Trees