Hoofdmenu

Cheilymenia?

Gestart door peterpeperkamp, december 20, 2008, 00:44:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gulistan

Wat fijn dat het schijfje definitief op naam is gebracht. Was lange währt wird endlich gut.... :D  
Groeten van Christiane

Stip

Hoi Peter,
wat had je verwacht van nitriet?
groeten STip
Groeten Stip
www.helotiales.nl

Stip

Hoi Peter,
de 2e pagina had ik over het hoofd gezien, Blij dat hij een naam heeft gekregen, daar was ik zelf niet op gekomen.
groeten Stip
Groeten Stip
www.helotiales.nl

peterpeperkamp

CiteerHoi Peter,
wat had je verwacht van nitriet?
groeten STip
met paddenstoelen ? ...  weet ik ook niet.. maar heb met fermentatie processen gewerkt en als daar wat mis was met de groei gaf dat een enorme nitriet toename..  en toevallig had ik die testen nog...  je moet wat als je in het duister tast..
Groet Peter

Stip

Hoi Peter,
OK nu weten we ook weer dat deze mestbewonertjes hun gastmest niet omzetten in nitriet.
groeten Stip
Groeten Stip
www.helotiales.nl

peterpeperkamp

#35
CiteerHoi Peter,
OK nu weten we ook weer dat deze mestbewonertjes hun gastmest niet omzetten in nitriet.
groeten Stip
hoeft natuurlijk niet perse zo te zij , nitriet productie is wel een mogelijkheid. Voorwaarde is dat er nitraat aanwezig is en - bv midden in zo'n substraat onder anaerobe - omstandigheden. Dan kan nitraat dienen als electronenacceptor (wat zuurstof onder aerbobe omstandigheden doet),
en wordt de nitraat in nitriet omgezet. Als nitraat de enige stikstofbron is, wordt de nitriet die wordt geproduceerd ook weer verder gebruikt om ammonium van te maken voor biomassavorming. Dan kan het dus een reden zijn dat er inderdaad geen nitriet gevonden wordt.
Ik kan mij voorstellen dat paddestoelen veel eiwitten bevatten en dus veel stikstof nodig hebben. Deze stikstof halen ze dan uit de nitriet.

Maar ja dat anaerobe ..... zo lekker in de buitenlucht...

het was ook maar gewoon een probeerseltje van me en kun je er zeker geen wetenschappelijke conclusie uittrekken ,  je zou er wel een studie van kunnen maken..maar een koelkast vol stront,  vinden ze thuis bij mij vast niet goed.....


gr. Peter
Groet Peter