spiegelbeeldfoto's

Gestart door Ted van der Knaap, december 18, 2008, 21:08:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Als je een keer zin hebt om er tijdens libellenseizoen een excursie naartoe te organiseren? -> trek aan mijn bel!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Question

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 31, 2010, 20:10:24 PM
Als je een keer zin hebt om er tijdens libellenseizoen een excursie naartoe te organiseren? -> trek aan mijn bel!
;D ;D sorry..het is nog steeds weekend.  ;)

sjonnoh

heb nog nooit meegedaan aan excursies, wil het wel op zich. Ondanks dat ik meer vogelaar ben zou libellen ook wel een leuke excursie zijn  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Question

Citaat van: sjonnoh op oktober 31, 2010, 20:44:10 PM
heb nog nooit meegedaan aan excursies, wil het wel op zich. Ondanks dat ik meer vogelaar ben zou libellen ook wel een leuke excursie zijn  ;D
Ik wil ook best mee. k ben officieel ook nog nooit mee geweest. B)

Bart van Hoogstraten

RONALD EXCURSIE RONALD EXCURSIE

Ik had trouwens het plan om met André binnenkort een excursie te doen bij Nijmegen (da's wel ver weg voor velen van jullie, maar voor Marina uiteraard geen probleem ;) ). -> Rondje rondom de Oude Waal, dan door naar het slik bij Erlecom, aansluitend een rondgang door de Millingerwaard (met kleine kans op Bever) en als afsluiter op de weg terug een rondje Bizonbaai en de kroeg in voor een afknappertje (café Oortjeshekke aldaar). Totaal een uurtje of 4 a 5. Eigenlijk meer iets voor het voorjaar maar waarnemers nemen altijd wel iets waar. Toch? Iemand daarin geïnteresseerd? Lijkt mij in ieder geval hartstikke leuk om andere stamgasten van PMR eens in het echt te ontmoeten.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

sjonnoh

is er nu dan nog veel te vinden als we het dus over libellen hebben?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Bart van Hoogstraten

Citaat van: sjonnoh op oktober 31, 2010, 21:57:22 PM
is er nu dan nog veel te vinden als we het dus over libellen hebben?

Nee, even wachten nog op de Winterjuffers. Bovenstaand excursieplan is van algemene aard.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

sjonnoh

zelf eigenlijk nog nooit een winterjuffer gezien en gezien de hoeveelheid waarnemingen in Zeeland van winterjuffers weet ik al vrij genoeg waarom ik er nooit 1 zie.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Ted van der Knaap

Dames en Heren... ...kunnen jullie het een beetje on-topic houden.

m.a.w. dit Topic gaat over FOTO 's

Graag zelf een topic openen a.u.b. onder bijv. "Praatcafé"
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

vuurvlinder

Citaat van: Ted van der Knaap op oktober 31, 2010, 22:36:28 PM
Dames en Heren... ...kunnen jullie het een beetje on-topic houden.

m.a.w. dit Topic gaat over FOTO 's

Graag zelf een topic openen a.u.b. onder bijv. "Praatcafé"

Welnee, dit is "Praat maar raak!"  ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Ted van der Knaap

Waterral
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

andre.schulten

bijna onopvallend tussen de herfstkleuren

Margreet Kwh

Het meer Hornborga in Zuid-Zweden, met een spiegelende lucht, vanaf een vogelkijktoren.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg


ronald

dat meer is mooi, lekker ruimtelijk, maar die eenden zijn helemaal fantastisch!en dan ook nog s gespiegeld, dubbele pret  :duim:
groeten, Ronald van Seijen

stefanhageman

Citaat van: andre.schulten op november 05, 2010, 08:44:50 AM
bijna onopvallend tussen de herfstkleuren


Ze zouden zo mee kunnen doen met de maandopdracht als de exoten mochten meedoen.
Een mooie foto!
Stefan Hageman


sjonnoh

Leuke foto's! En misschien waren er zelfs nog meer mandarijneenden alleen vielen ze niet op  :P
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

andre.schulten

Deze mandarijntjes bivakkeren al een tijdje in een voormalige brandvijver (grote betonnen bak, waar ook al jaren een roodwangschildpad in weet te overleven). Sinds vorig jaar hou ik (liefst dagelijks) de aantallen bij voor Frank Majoor (zie zijn website) -die er onderzoek naar doet. Hoogste aantal is 24 stuks. Leuk is dat er regelmatig een oud vrouwtje tussen zit dat steeds meer de veren van een man begint te krijgen.

stefanhageman

Citaat van: andre.schulten op november 05, 2010, 21:10:38 PM
Deze mandarijntjes bivakkeren al een tijdje in een voormalige brandvijver (grote betonnen bak, waar ook al jaren een roodwangschildpad in weet te overleven). Sinds vorig jaar hou ik (liefst dagelijks) de aantallen bij voor Frank Majoor (zie zijn website) -die er onderzoek naar doet. Hoogste aantal is 24 stuks. Leuk is dat er regelmatig een oud vrouwtje tussen zit dat steeds meer de veren van een man begint te krijgen.



Dit vrouwtje dat ook regelmatig in Park Sonsbeek gebivakkeerd?
Stefan Hageman


andre.schulten

hoi Stefan,

als ik het goed begrepen heb dan is het dit exemplaar (de voorste dus ;))

andre.schulten

heb ik meteen nog 2 spiegelbeeldige plaatjes..

vuurvlinder

Hey Andre,

Wat een gave platen!  :duim:
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andre.schulten

leuke eendjes ook, grappige mannetjes met hun malle imponeergedrag en als er brood te halen is zijn de vrouwtjes vooraan, maar lastig scherp op de foto te krijgen (hoge bomen rondom, dus vrij donker)

Arnhem->Oosterbeek->Wolfheze; op het terrein van de Gelderse Roos, de vijver naast de sporthal. Vrij te bezoeken.

Jeroen Nagtegaal

Is toch nog wel eens stukkie fietsen om wekelijks ringen te gaan aflezen/zoeken...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andre.schulten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 05, 2010, 23:21:26 PM
Is toch nog wel eens stukkie fietsen om wekelijks ringen te gaan aflezen/zoeken...

hé Jeroen, ik weet niet wat voor jou een ''stukkie'' is, maar wanneer er echt veel zitten kan ik dat natuurlijk altijd even melden in je PM.
Frank komt zowiezo met enige regelmaat om ringen af te lezen (ik hou alleen de aantallen bij).

Margreet Kwh

Prachtige mandarijntjes, André! Wat grappig dat ze tussen de herfstbladeren een schutkleur krijgen.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Een spiegelende lucht en een spiegelende knobbelzwaan op een bladstille avond in de Amsterdamse Waterleidingduinen.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op november 07, 2010, 21:10:25 PM
Een spiegelende lucht en een spiegelende knobbelzwaan op een bladstille avond in de Amsterdamse Waterleidingduinen.

Margreet.

Die zou ik even reserveren voor de maandopdracht! :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

kwam nog een ouwetje tegen met mooie details