Hoofdmenu

grauwe fitis?

Gestart door jeroensteenbergen, mei 11, 2006, 17:18:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroensteenbergen

Zojuist zag ik een melding van een Grauwe Fitis in Eemnes. Er staan 'geen bijzonderheden' bij, wat ik op zijn minst opmerkelijk vind voor een dergelijke zeldzaamheid. Toelichting vragen?  

boogey55

Ik dacht er ook eens een te hebben gezien. Wat een opwinding heeft dat opgeroepen.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Jord

En terecht. Het is namelijk een heel zeldzame soort.
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

Christian

Wellicht verkeerde soort aangeklikt?

Overigens, ik vind dat er wel heel snel toelichting word gevraagt op het forum over een waarneming, de admins werken naar mijn mening zo hard ze kunnen en proberen zulke zaken altijd zo snel mogelijk op te lossen, een beetje geduld kunnen wij toch wel opbrengen?
Christian Brinkman

RWester

Een van ons admins zit er bijna altijd vrij snel op. Aangezien de waarnemingen direct zichtbaar zijn na plaatsing, vind controle achteraf plaats. Soms zijn waarnemers na plaatsing van een waarneming ook wat later met reactie. In die tijd is het afwachten.

Indien een waarneming niet al via een andere site ook bekend is geworden, heeft het vooral bij opvallende soorten (rood gekleurde) niet zo veel zin om hiervoor een topic te openen. Want een vraag om meer info gaat zo snel als het antwoord er komt van een waarnemer. Alleen bij héle zeldzame soorten zal snel gehandeld worden i.v.m. mogelijke geruchtenstroom.

Voor minder opvallende soorten die over het hoofd gezien kunnen worden door bijv invoerfout of verwisseling kan een opmerking geplaatst worden onder 'Foute determinaties'
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


jeroensteenbergen

OK, misschien te snel om een toelichting gevraagd. Waarschijnlijk toch uit een lichte irritatie dat dit soort zeldzame soorten gemeld worden en dat er dan 'geen bijzonderheden' bijstaat. Verder wacht ik de reactie wel af.

Guus Peterse

In elk geval kunnen we gezien de reactie inmiddels wel vaststellen (of spreek ik nu voor mijn beurt?) dat het geen grauwe fitis is geweest.

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015