wantsjes

Gestart door hedy2411, december 12, 2008, 20:42:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

hedy2411

Wie kan me helpen bij deze wantsjes?
Opname is van 18-06-2007

hedy2411

#1
...en deze?
Opname is van 28-05-2008

hedy2411

#2
...en deze?
Opname is van 14-06-2008

GerardL

#3
Hallo Hedy2411,


Ik sta iedere keer weer te kijken van je mooie foto's, van mooie wantsen.
Ben echt wel aan het zoeken, maar vind er bijna geen meer. Zal wel iets met de kou te maken hebben, hoop ik. Ook ik heb nu een winterpauze, of zoiets.
Zijn dit allemaal foto's van nu, of zijn ze eerder in het jaar genomen?
Vaak is het belangrijk om erbij te zetten wanneer en waar je de foto genomen hebt.
Ik wil wel eens een gokje wagen, maar zie dit niet als determinatie.

Lygus pratensis
Psallus perrisi
Cyllecoris histrionius

Grtzzzz

Gerard

Goyatlah

Lygus pratensis is ook mijn idee,
aan Psallus beestjes waag ik me niet
van nr 3 heb ik wel plaatjes in mn boek, maar die zien er toch wel anders uit (maar wat het dan wel is?)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

thijsdegraaf

Bij nummer drie ga ik voor Stenotus binotatus - vrouwtje
Zie: http://popgen.unimaas.nl/~jlindsey/commans....binotatus.html

Groet, Thijs

hedy2411

#6
Hallo Gerard, Thijs, Dolf, Berend en allemaal,
99% van mijn wantsenfoto's zijn van de omgeving van Zeist en van vorig jaar en dit jaar en ik heb er ook nog van 2006. Eigenlijk heb ik er nooit wat meegedaan, dus waarneming.nl is wel een uitkomst en ik vind het ook leuk dat ik ze nog met terugwerkende kracht in kan voeren, ook al omdat ik vele insecten van vorig jaar, dit jaar niet gezien heb. Als waarneming.nl er niet was, lagen ze (deze opnamen)  nu nog in de kast. Ik heb nu de datum van de opname erbij gezet en zal dat in vervolg doen, OK? Soms, hoe meer ik naar ze kijk, hoe meer ze op elkaar gaan lijken en ik vind het knap dat jullie het zo weten! Bedankt voor jullie moeite om mee te denken. Tof! Groetjes, Hedy

Berend Aukema

Lygus rugulipennis
Psallus cf perrisi
Stenotus binotatus