beukenkorrelkopje

Gestart door bruggeman, december 10, 2008, 22:32:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Zit op een esdoorn (diameter gering) en heeft de grootte van een Lycogala. Hij is heel taai. Gesteeld of niet
groet,
Ida

bruggeman

#1
met steeltjes (deze is te geel, de kleuren van foto een zijn correct)
groet,
Ida

Gulistan

:duim: kan volgens mij niet missen
Groeten van Christiane

wim veraghtert

volgens mij ook niet.
Deze soort neemt in Vlaanderen toe.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

bruggeman

Dank Christiane en Wim.

Dus hij zit niet alleen op beuk? Is dat ook jullie ervaring?
groet,
Ida

Marian en Bert

#5
CiteerDus hij zit niet alleen op beuk? Is dat ook jullie ervaring?
Hoi Ida,

Bij mij in de buurt het meest op beuk maar ook op els en hazelaar.

Groeten van Marian

grietaf

Dat paddenstoeltje trekt zich niets aan van onze benaming. Ook al gevonden op Eik en Paardenkastanje.
In de Mildenburg (Oostvoorne) was het een zeer snelle killer. Het volgende jaar was de Eik morsdood. Hebben jullie deze ervaring ook?
Grieta.

bruggeman

Ik zal hem in de gaten houden deze esdoorm leeft nog
groet,
Ida

Gert Kremer

Dit zijn toch ook Beukenkorrelkopjes?
De dode Beuk zat er vol mee, honderden. deze zijn toch niet zeldzaam?

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Corryabbink

#9
CiteerDit zijn toch ook Beukenkorrelkopjes?
De dode Beuk zat er vol mee, honderden. deze zijn toch niet zeldzaam?
Je zou het wel zeggen..........dan is het met deze rode lijstsoort snel gedaan en kan die er binnen de kortste keren af.
Als jij hem nu ook al in zo grote hoeveelheid gevonden hebt.
Die zal wel als een storm over ons land trekken.........een korrelkopjesstorm :lol:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

xenion

#10
Sterker nog, hij kan nog niet eens op de rode lijst staan omdat hij te kort uit Nederland bekend is (2001)... Maar hij verspreid zich erg snel.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Maar als Ida deze niet naar vorend gehaald had, was deze bij mij nog wel zeldzaam geweest. :D
Bij mijn onderwerp: Van Gogh kleuren..., in het hout haalde ik de ook al aan met: " ook zat er nog bruine kussentjes op die ik niet ken".
Dus Ida bedankt he, weer een voor mijn lijsje ;)

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Corryabbink

#12
CiteerSterker nog, hij kan nog niet eens op de rode lijst staan omdat hij te kort uit Nederland bekend is (2001)... Maar hij verspreid zich erg snel.
foutje. Ik bedoelde eigenlijk rood gekleurde soort in de database.
Zeldzaam was alles eigenlijk dat me bijstond.

CiteerMaar als Ida deze niet naar vorend gehaald had, was deze bij mij nog wel zeldzaam geweest

Dat is het nut van de site :duim:
We zijn snel geïnformeerd en weten hoe zo'n zwam eruit kan zien.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Gert Kremer

Nou ja..."hoe zo'n zwam eruit kan zien" met een loep he! als je op leeftijd bent B)  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

bruggeman

Heeft iemand enig idee waar hij vandaan komt? En wat zijn wereldverspreiding is?
groet,
Ida

ratje

#15
Ida, er staat me vaag iets bij dat er, ik denk begin vorig jaar, iets over in de Coolia gestaan heeft. Ik dacht geschreven door Nico Dam.


Gevonden: Coolia 50(2) Geschreven doot Mirjam Veerkamp

Gert Kremer

CiteerIda, er staat me vaag iets bij dat er, ik denk begin vorig jaar, iets over in de Coolia gestaan heeft. Ik dacht geschreven door Nico Dam.


Gevonden: Coolia 50(2) Geschreven doot Mirjam Veerkamp
:duim:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

bruggeman

groet,
Ida