Hoofdmenu

Poep

Gestart door arnoldwijker, december 08, 2008, 17:09:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoldwijker

Wie weet welke soort dergelijke uitwerpselen produceert?
Lengte 2cm, plaats uiteinde waterkant loopplankje rietkraag infiltratiekanaal Castricum.
Muskusrat o.i.d.?

Groet,
Arnold Wijker

Tim Asbreuk

Denk meer aan een bruine rat met een wat vreemd dieet
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

patrick van der velde

CiteerDenk meer aan een bruine rat met een wat vreemd dieet
:duim:  

arnoldwijker

Wel een exemplaar die grote keutels produceert! Zoogdierengids vermeldt lengte 12 - 15 mm bij bruine rat, terwijl deze 20 mm (exclusief puntje) waren.
Ik heb ook jarenlang ratjes als huisdieren gehad en heb ze nooit dergelijke grote keutels zien produceren. Maar goed, de wilde kunnen natuurlijk veel forser zijn en het is ook wel gezien de plek de meest voor de hand liggende soort (alhoewel ik ze daar verder nooit heb opgemerkt, ook niet aan keutels).

Groet,
Arnold

patrick van der velde

CiteerWel een exemplaar die grote keutels produceert! Zoogdierengids vermeldt lengte 12 - 15 mm bij bruine rat, terwijl deze 20 mm (exclusief puntje) waren.
Ik heb ook jarenlang ratjes als huisdieren gehad en heb ze nooit dergelijke grote keutels zien produceren. Maar goed, de wilde kunnen natuurlijk veel forser zijn en het is ook wel gezien de plek de meest voor de hand liggende soort (alhoewel ik ze daar verder nooit heb opgemerkt, ook niet aan keutels).

Groet,
Arnold
Aan de grootte heb ik ook lopen twijfelen. Ik dacht in eerste instantie aan beverrat maar omdat de groeven missen, die je op de keutels van een beverrat ziet, ben ik toch voor bruine rat gegaan.

En de waarnemer melde niet dat de uitwerpselen zonder het puntje 2 cm waren. Dat scheelt nogal een paar mm.

Kijk.. Net als bij een mens kan de grootte van een uitwerpsel ook bij een bruine rat wel eens wisselen, dat is logisch. Er worden lengte's aangehouden tot 1,7 mm. Dit zijn algemene cijfers maar onze drollen zijn ook niet altijd even groot, toch ;) Das bij dieren ook wel eens zo.