Observado niet te vinden via Waarneming.nl

Gestart door Jan Harteman, december 07, 2008, 10:01:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Harteman

Hallo admins,

Het kan aan mij liggen hoor, maar via de homepage van Waarneming.nl kom ik op geen mogelijkheid bij Observado.org
Nergens wordt een link vermeld of kun je nu op andere wijze naar Observado doorlinkt worden als je een buitenland waarneming wilt invoeren.

Als vaste klant ken ik die site natuurlijk al wel, maar hoe zit dat met mensen die dat niet zo goed weten? Hoe kunnen die nu makkelijk op Observado komen?

Vroeg me dat af... omdat ik weet hoeveel moeite "internet leken" soms hebben met dit soort websites.

Groeten,
Jan

mdevries

Hoi Jan,

Rechts bovenin de hoek staat de optie: "Kies taal en/of site". Als je daar op klikt kun je de taal en/of het land veranderen in Belgiƫ of Andere landen.
Mark de Vries


Nietspitten

CiteerHoi Jan,

Rechts bovenin de hoek staat de optie: "Kies taal en/of site". Als je daar op klikt kun je de taal en/of het land veranderen in Belgiƫ of Andere landen.
Geloof er niks van , gaat niet werken.
groeten, Gerrit

hiskodevries

Gerrit en jan het klopt dat het niet duidelijk is.
Maar iemand een beter idee zonder dat het hinderlijk is ?

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Harteman

#4
Tja, dat lijkt mij betrekkelijk eenvoudig...

Zet in het dropdown menu Invoeren de knop Buitenland.
En in het dropdown menu Overzichten ook de knop Buitenland
Deze knoppen/ links zijn dan een redirect naar Observado.
Desnoods kun je dat ook nog bij Recente waarnemingen en MijnWaarneming.nl doen.

Dit lijkt me verre van storend, maar vooral veel duidelijker.
Mensen worden dan simpelweg verwezen naar Observado, zonder dat ze er bewust voor moeten kiezen (want als men de keuze niet kent, gaat men ook niet kiezen...)

Dit onderdeel lijkt mij te belangrijk om zomaar te laten zitten.
En nu ben ik niet bepaald een internet-leek... en toch heeft het me te lang geduurd om erachter te komen hoe ik via de homepage op Observado moest komen.

hiskodevries

okay Jan, goed plan, eens kijken wat het oplevert
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

Heb een aandachtlink in een werkgroepscherm toegevoegd dat naar Observado.org verwijst. Mogelijk kunnen andere werkgroepadmins hetzelfde doen?

Ronald Pieters

Ik merk dat nog steeds veel waarneming.nl gebruikers observado niet kennen. DIt moet toch duidelijker kenbaar worden gemaakt of periodiek kan toch daarover nieuws worden vermeld op waarneming.nl?

:rolleye:

Tello Neckheim

Beste mensen,

Sinds kort lukt het mij wel om in Observado te kijken, invoeren heb ik nog niet gedaan.
Mijn vraag is of ik ook kan/mag valideren voor landslakken? Ik ben zeker geen expert op het gebied van Europese landslakken maar heb wel veel verzameld in het verleden en heb een flinke collectie thuis plus literatuur. Ook vind ik het valideren leerzaam omdat ik "gedwongen" wordt om mijn kennis te verbeteren en met mijn neus in mijn collectie en de boeken te duiken.
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Kwam ook mensen tegen die zich afvroegen of observado wel dezelfde kwaliteit had als wrn.nl. En of het ook wel gebackuped werd en zo..terwijl deze mensen toch frequent op wrn.nl zelf in voeren.

hiskodevries

Citaat van: ahospers op juni 04, 2012, 20:39:54 PM
Kwam ook mensen tegen die zich afvroegen of observado wel dezelfde kwaliteit had als wrn.nl. En of het ook wel gebackuped werd en zo..terwijl deze mensen toch frequent op wrn.nl zelf in voeren.
dat maakt voor het backuppen geen verschil zit allemaal in dezelfde database. De software is hetzelfde als die voor waarneming.nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2012, 08:10:37 AM
dat maakt voor het backuppen geen verschil zit allemaal in dezelfde database. De software is hetzelfde als die voor waarneming.nl

Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij ook niet geheel duidelijk was. Wel goed om te weten :D. Wat ik me nog wel afvraag is waarom ik opnieuw moet inloggen als ik overschakel van observado naar waarneming.nl of omgekeerd? Waarom kunnen die inloggevens/ingelogd status niet meegegeven worden bij het overschakelen?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

je gegevens worden per domain in een cookie opgeslagen
dus waarneming.nl:inlogcode:wachtwoord
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0