Hoofdmenu

Damhert...

Gestart door Dragonfly, mei 09, 2006, 13:31:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Op NU.nl (www.nu.nl/damhert)

CiteerZoektocht naar damhert-met-zeil nog zonder resultaat

Uitgegeven: 8 mei 2006 15:57
Laatst gewijzigd: 8 mei 2006 16:18

KOLLUMERLAND - De gemeente Kollumerland probeert nog steeds een damhert te vangen dat met een groot stuk rood zeil in het Nationaal Park Het Lauwersmeer rondloopt. De pogingen worden sinds 4 mei zowel 's morgens als 's avonds ondernomen, maar hebben tot nu toe geen resultaat opgeleverd, aldus een woordvoerder van de gemeente. "Het is ons nog niet gelukt het dier van zijn last te bevrijden."

Het rode zeil is vermoedelijk afkomstig van de vroegere kruitfabriek in het gebied. De eerste twee dagen is de zoektocht uitgevoerd door agenten en sindsdien is de jager uit het gebied twee keer per dag samen met een narcotiseur op pad om het dier te vangen. "We blijven ermee bezig, tenzij we een melding krijgen dat het dier zichzelf van het zeil heeft bevrijd", zegt de woordvoerder.

Weet iemand hier iets meer vanaf?
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

laatvlieger

Dat is weer een heel andere vertaling van onder zeil gaan..
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Jeroen Nagtegaal

Ik hen het ergens gezien met foto van het beest, lijkt niet echt dat hij lijdt, zit gewoon op zijn gewei.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

kroonp

Dat gewei valt er toch binnenkort vanaf. Is dat zeil ook meteen weg.
Groet

Peter Kroon

Freek Verkerk

#4
Er zijn wel meer verhalen dat er damherten in Friesland zouden rondlopen. Maar veel waarnemingen zijn er niet (ingevoerd). Mogelijk dat er kleine populaties (ontsnapte) exemplaren rondlopen. In het lauwersmeer gebied en mogelijk ook in de zuidwesthoek.bij Katlijk en mildam

Waar ze vandaan komen is (mij) onduidelijk. Waarschijnlijk Uit Grootegast?

Ontsnapte damherten uit Grootegast

uitgebreider artikel met foto's

Actuele situatie met foto

Kennelijk is er echt een populatie damherten in friesland, want er mag op gejaagd worden lees het volgende artikel maar; jacht op damherten in friesland

Waarschijnlijk lopen er in Friesland enkele tientalle Damherten rond; lees maar in het  volgende artikel hoe men in Friesland met deze beschermde diersoort omgaat;


Friezen schieten damherten

Kennelijk is het heel gewoon dat damherten ontsnappen lees maar dit oudere artikel;

Damhert in de Noord oost polder in 1998

en dit: artikel uit drente uit 2005
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

jesse

inmiddels op het jeugdjournaal(voordeel van een broertje !) gezien dat het hert is bevrijd van het zeil !

groet,

jesse zwart