Hoofdmenu

Gele Koraal

Gestart door Gert Kremer, november 22, 2008, 15:30:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Deze gekrulde Gele koraal stond in een schrale wei bij de wasplaten. Kon geen hout in de grond vinden.


6339
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Arno van Stipdonk

Gert,

Volgens mij gaat dit aardig richting Clavulinopsis corniculata - Sikkelkoraalzwam. Ik weet niet of er dubbelgangers zijn. Leuk weiland wat jij gevonden hebt.
Dat er nog paddenstoelen staan....hier is alles weg. :(  

Gert Kremer

6347a vergroot in de doosje :P  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

CiteerGert,

Volgens mij gaat dit aardig richting Clavulinopsis corniculata - Sikkelkoraalzwam. Ik weet niet of er dubbelgangers zijn. Leuk weiland wat jij gevonden hebt.
Dat er nog paddenstoelen staan....hier is alles weg. :(
Arno,
Sikkelkoraalzwam daar zal ik eens bij kijken.

(leuk weiland).
Ach ik moest er even zijn vanmiddag om iets op te halen. :D

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.


Gert Kremer

CiteerLeuk, Gert
Wat?..
De zwam...
of door de sneeuw :angry:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Citeer
CiteerLeuk, Gert
Wat?..
De zwam...
of door de sneeuw :angry:
Beide, de zwam maar de sneeuw kan me ook erg bekoren. En, zoals ik deze middag zag, paddestoelen in de sneeuw heeft wel iets. ;)  

Gert Kremer

Citeer
Citeer
CiteerLeuk, Gert
Wat?..
De zwam...
of door de sneeuw :angry:
Beide, de zwam maar de sneeuw kan me ook erg bekoren. En, zoals ik deze middag zag, paddestoelen in de sneeuw heeft wel iets. ;)
...in de sneeuw :P  ja iets zwa(m)bberig :lol:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

lucknijnsberg

Gert,
Heb dit jaar ook en paar keer de sikkelkoraalzwam gevonden.
en wat mij betreft is dit er zeker een. :duim:
Leuke waarneming!
Groetjes Luc

Ismael

Het valt wel in die groep van de sikkel ja maar er zijn dacht ik dubbelgangers :(  
Groeten Ismaël Wind

Gert Kremer

CiteerHet valt wel in die groep van de sikkel ja maar er zijn dacht ik dubbelgangers :(
vertel.... -_-  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

tja dat kon ik verwachten natuurlijk. Euhm die kan ik eigenlijk zo niet vinden,. Nu heb ik ook niet veel literatuur daarover. Maar ik dacht dat deze altijd onder de  :mic moesten. Ik zou hem ook zo voor sikkelkoraal uitschelden, aangezien de uiteinden mooi gekromd zijn...
Groeten Ismaël Wind

lucknijnsberg

Ismael,Gert,

heb de eerste paar die ik vond ook  :mic  laten controleren maar bleek wel macroscopisch steeds te kloppen.
heb de soort nu paar x gezien en ik zou van deze zeggen dat het er 1 is.
maar ja  :mic checken is wel beter natuurlijk.
Groetjes Luc

Gert Kremer

tha: je hebt de grijze en de bleke en deze :D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Het verlossende woord.

Dit is met zekerheid Clavulinopsis corniculata - Sikkelkoraalzwam.
Gedetermineerd met sleutel van Maas Geesteranus en met Nordic macromycetes vol. 3.

Groeten, Arno van Stipdonk.


Arno, bedankt. zal deze invoeren.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.