Ik denk dat dit van een...

Gestart door Gert Kremer, november 18, 2008, 21:54:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Ik wil graag wat foto's laten zien en daar reaktie op krijgen over wat voor dier ik hierbij moet voorstellen.
De foto zijn van 1 sept 2008. ben er niet weer geweest, wilde niet storen.
Das???

foto 4998:  Hol tussen de jeneverbes.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

4997
Visschubben (breed 16mm, lang 15mm) op het pad tussen de heide na het Hol.
 
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

5001 graat op 2 meter afstand naast de ingang van het Hol.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

5002 nog wat van de viskop?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

5003: pootafdruk bij de ingang.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

5000: de ontlasting.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Limosa

Foto 1 kan best een konijnenhol of vossenhol zijn.
Foto 2 t/m 4 zijn mijns inziens eerder sporen van bijvoorbeeld visarend of het water moet dichtbij geweest zijn. Eventueel zou vos ook kunnen. Dat hij een brasem meegenomen heeft.
Foto 5 en 6 izjn reeensporen.
Foto 7 zijn mijns inziens geen dassensporen. Eerder vosse sporen?
Groeten,

Joachim

Gert Kremer

Hallo,
Alle foto's horen bij elkaar.
Het water wat in de buurt is (op +/- 80meter) is een afvoergoot "sloot" van een spartelvijver. Daar zit geen vis in.
De Overijsselse Vecht isop  1 a 1,5 km.
De schubben van de vis zijn erg hard, ik heb er een paar meegenomen. ze lijken op de nagel van een volwassen duim.
Het lijkt mij geen vos, daar is de ingang te klein voor?
Als de sporen van een Ree zijn heeft deze even bij de ingang gekeken.


 
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

patrick van der velde

#9
CiteerHet lijkt mij geen vos, daar is de ingang te klein voor?
Wat is te klein voor jou? Als je zegt dat het te klein is voor een vos dan kan het al helemaal geen das zijn ;)

Een vos heeft aan krap 10cm genoeg. Als de kop er door kan ist groot genoeg. Voor een goed beschermde burcht met jongen doet een vos graag wat meer moeite.

Als die drollen, bot en graten bij de burcht liggen dan kun je er op rekenen dat het een vossenburcht is waar jongen in hebben gezeten.

En aangezien het zand in een waaiervorm ligt lijkt het me veelzeggend hoe of wat. :)

Andere sporen zijn idd van een ree.
Eerste foto van de reeprent lijken me van een voorloper
De onderste van een achterloper.

Dit ree heeft hier rustig rond gelopen.

Gert Kremer

Bedankt voor de reaktie.
Zal er nogeens heen gaan en als er nieuws is kom ik er op terug.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

michel.wissink

CiteerDe schubben van de vis zijn erg hard, ik heb er een paar meegenomen. ze lijken op de nagel van een volwassen duim.
Wat de vis betreft: de schubben lijken me te groot en te grof voor brasem; ik denk eerder aan karper. Dit terzijde.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Draak

Ik weet niet waar de foto's gemaakt zijn, maar zou het ook geen otter kunnen zijn? Maar vos zou ook mogelijk kunnen zijn.

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog

Gert Kremer

CiteerIk weet niet waar de foto's gemaakt zijn, maar zou het ook geen otter kunnen zijn? Maar vos zou ook mogelijk kunnen zijn.

Grthnx Draak
op de Heide -_-
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.