Hoofdmenu

Zilvermeeuw?

Gestart door August, november 16, 2008, 19:12:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

August

Is dit een zilvermeeuw? Of een mogelijke  andere meeuw ?Vind het een raar beest

August van Rijn

Helen Commandeur

Hallo,

Hij heeft veel kenmerken van de stormmeeuw, behalve de kleur van de ogen.

Nu ben ik ook benieuwd naar de mening van de echte experts.

Groeten,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

August

CiteerHallo,

Hij heeft veel kenmerken van de stormmeeuw, behalve de kleur van de ogen.

Nu ben ik ook benieuwd naar de mening van de echte experts.

Groeten,
Helen.
Was geen stormmeeuw is even groot als de zilvermeeuwen waar de vogel tussen stond.
August van Rijn

Wouter

Ik ben ook zeker geen meeuwen-expert, maar wat ik wel weet is dat dit geen stormmeeuw is, maar 1 van de 'grotere meeuwen'.
En volgens mij is het een Zilvermeeuw

Wouter

August

CiteerIk ben ook zeker geen meeuwen-expert, maar wat ik wel weet is dat dit geen stormmeeuw is, maar 1 van de 'grotere meeuwen'.
En volgens mij is het een Zilvermeeuw

Wouter
Dacht ik ook maar zie het kleurverschil met een normale zilvermeeuw foto 1 links
August van Rijn

joostheeremans

#5
Welke kenmerken van een stormmeeuw zie je hier dan in? Deze meeuw is veel te grof voor een stormmeeuw... Daarnaast is de mantel kleur niet goed voor stormmeeuw. Maar de meeuw die ernaast staat is vermoedelijk een zilvermeeuw en ook daarvan lijkt de mantelkleur te verschillen, of is hier sprake van een fotografisch effect?

edit: ik moet sneller typen...
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jos Welbedacht

Doe maar een Kleine Mantel.  :duim:  


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

August

#7
CiteerDoe maar een Kleine Mantel.  :duim:
Meer uitleg moeten er bij dit kleed geen gele poten bij ? en is de kleur van de vleugels niet veel te licht?
August van Rijn

Jos Welbedacht

De kleur van de vleugels lijkt mij o.k. voor een licht exemplaar, de handpentekening is ook goed. Verder passen de proporties ook prima op Kleine Mantelmeeuw. De pootkleur is inderdaad wat vaag. Daar had ik even niet opgelet.
Hybride invloeden?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

ruud_altenburg

Zullen we bij het begin beginnen? Hoe oud is-ie?
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

August

CiteerDe kleur van de vleugels lijkt mij o.k. voor een licht exemplaar, de handpentekening is ook goed. Verder passen de proporties ook prima op Kleine Mantelmeeuw. De pootkleur is inderdaad wat vaag. Daar had ik even niet opgelet.
Hybride invloeden?
De echte kleur van de vleugels is trouwens foto 2. Foto 1 is wat te donker geen idee trouwens hoe dat komt?
ps heb veel kleine mantels gezien maar nog nooit zo,n lichte kleur. Daarom dacht ik aan zilvermeeuw icm de poten?
iemand anders nog een suggestie?
August van Rijn

Jos Welbedacht

CiteerZullen we bij het begin beginnen? Hoe oud is-ie?
3e kj wat mij betreft. De vlekkerige zijborst en de snaveltekening maken van deze vogel m.i. net geen adult. Een Kleine Mantelmeeuw zou dus nog gelere poten kunnen krijgen?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

ruud_altenburg

#12
Inderdaad Jos een 3kj, wat vooral ook te zien is aan het ontbreken van lichte toppen op de handpennen. Verreweg de meeste 3kj Kleine Mantels hebben nu gele poten maar nog niet allemaal.

Deze is van Westkapelle van gisteren. De meningen waren wat verdeeld of het een 2kj of 3kj is maar als ik zo de snavel, iris en staart zie hou ik het bij een 3kj. Het antwoord uit Duitsland laat helaas meestal lang op zich wachten...

(Edit: het antwoord kwam deze keer zeer snel, het is inderdaad een 3kj)

Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Helen Commandeur

Hoi,

Ga ik nou zo de mist in met de stormmeeuw!?! Oeps, ja dus.
Kleine MM, compleet over het hoofd gezien :wub:

Volgende keer beter ???  :lol:  

Groeten,
Helen.


Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

August

#14
Citaat van: ruud_altenburg,Nov 16 2008, 21:49 PMInderdaad Jos een 3kj, wat vooral ook te zien is aan het ontbreken van lichte toppen op de handpennen. Verreweg de meeste 3kj Kleine Mantels hebben nu gele poten maar nog niet allemaal.

Deze is van Westkapelle van gisteren. De meningen waren wat verdeeld of het een 2kj of 3kj is maar als ik zo de snavel, iris en staart zie hou ik het bij een 3kj. Het antwoord uit Duitsland laat helaas meestal lang op zich wachten...


oke dus daarom ken ik dit kleed niet omdat ze normaal gesproken al gele poten hebben ? Dus toch een kleine mantel? Is de mantelkleur trouwens wel normaal voor een 3 kj? ps deze is fotos zijn vanochtend genomen op Scheveningen.
August van Rijn