Hoofdmenu

Vogelkijkhutten

Gestart door Pim, januari 07, 2005, 19:15:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

matthijsbroere

Matthijs Broere

matthijsbroere

Ik heb nog wel een zooitje gmail-accounts (=1000 MB inbox) beschikbaar waar mensen foto's e.d. heen zouden kunnen sturen.
Is dat een idee?
Matthijs Broere

Pim

Dat kan geen kwaad volgens mij, maar er moet een goed plan gemaakt worden hoe we te werk gaan.

Een aparte site met domeinnaam lijkt mij het beste met koppelingen naar waarneming.nl en birdpix, juist de samenwerking met diverse site's lijkt mij leuk.

groet,

Pim

p.s. Dus iedereen alvast foto's gaan maken van de vogelkijkhutten, schermen en belangrijke punten in zijn regio....
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Moeten we nog een bericht plaatsen op Birdpix... met een verwijzing naar dit forum? Zodat er wat meer samenwerking onstaat?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thijs

CiteerMoeten we nog een bericht plaatsen op Birdpix
Lijkt me wel.
Daar zijn ook vast wel mensen die iets kunnen en willen doen.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Rogier

Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's op de pc heb staan. Het lijkt me een goed idee om de sites gedeeltelijk te koppelen, maar het moet natuurlijk wel een site zijn die op zich zelf staat, dus met eigen domeinnaam (als dat via natuurinfo kan zou dat mooi zijn). Maar daarover is iedereen het wel eens geloof ik.
Doel is dus om alle vogelkijkhutten in Nederland in kaart te brengen, met routebeschrijving, waarnemingen, informatie over de hut en het gebied waarin het staat en uiteraard (goeie) foto's. In eerste instantie de meest bekende hutten of diegene waar jij toevallig dicht bij woont, maar uiteindelijk gewoon een compleet overzicht van alle hutten in Nederland.
Hoe meer vrijwilligers, hoe beter, dus plaats het ook op birdpix zou ik zeggen.  
Groeten,
Rogier Verbeek

thijs

Ja, ik zal kijken wanneer ik tijd heb.
Helaas heb ik net een rondje langs alle vogelhutten in de buurt gemaakt zonder camera (anders had ik ook nog een prachtige Roerdomp kunnen platen), maar het is ook geen straf om dat rondje nog een keer te fietsen.:rolleyes:
Misschien is het ook handig om even uit te zoeken waar mensen wonen om te voorkomen dat je van sommige hutten twee foto's krijgt. (hoewel je dan de beste kan uitzoeken.)

Thijs  
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BWoets

Optie toevoegen met: Bekijk foto's van de hut.
En dan dat mensen foto's van de hut kunnen toevoegen misschien?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

hiskodevries

#39
Als ik voorgaande drie pagina`s ga samenvatten komt het hierop neer ?
De voorgaande sprekers gaan een aparte website bouwen met evt. een link naar waarneming.nl en/of birdpix ?

zo ja dan hoef ik niets te doen. Dan alleen toestemming te geven of een link naar waarneming.nl geplaatst mag worden, want queries vanuit een ander domein naar waarneming.nl worden niet toegestaan om veiligheidsredenen.

als jullie het zo gaan uitvoeren betekent dit een hoop werk voor jullie :
- Alles handmatig bijhouden (of gaan jullie ook een database aanleggen ?)
- Foto`s rangschikken, bijhouden
etc.
+ foto`s genereren een berg dataverkeer zodat een particuliere site snel plat zal liggen

Als ik het verkeerd begrepen heb dan hoor ik het wel.

Ik dacht dat waarneming.nl de tools ter beschikking zou stellen en jullie de data zouden gaan aanleveren en het onderhouden plegen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

matthijsbroere

CiteerIk dacht dat waarneming.nl de tools ter beschikking zou stellen en jullie de data zouden gaan aanleveren en het onderhouden plegen.

Lijkt mij een stuk handiger...
Matthijs Broere

Rogier

CiteerIk dacht dat waarneming.nl de tools ter beschikking zou stellen en jullie de data zouden gaan aanleveren en het onderhouden plegen.
Dat bedoelde ik ook, en lijkt me ook het handigst. Vraag alleen is in hoeverre het  onderdeel van waarneming.nl wordt.
Groeten,
Rogier Verbeek

hiskodevries

mijn voorstel voor de opzet is als volgt:
we gaan er eerst even vanuit de we vogelhutten gaan beschrijven.
Bij een gebied wordt vastgelegd of het een vogelkijkhut is. (J/N)
op dat moment wordt een record weggeschreven naar de database
Je kan dan een scherm opstarten waar alle gegevens zijn in te voeren.
foto`s uploaden gaat op dezelfde manier als bij waarnemingen alleen wordt de foto aan een gebied gekoppeld.
De moderators bepalen welke foto`s ook daadwerkelijk getoond worden.

De volgende personen kunnen gegevens toevoegen / wijzigen :
admins en iedereen die zich geroepen voelt om mee te doen. ( deze laatste groep via een speciale gebruiker)

Het raadplegen van de gegevens via een kijkhutten lijst en/of via een clickable kaart van nederland met daarop de hutten geplot.

Over de vast te leggen gegevens moeten we nog even een lijst maken. Welke gegevens zijn vast ( kortom in een listbox te zetten) en welke gegevens zijn altijd variabel ( dus in een tekstveld)

Een apart domein binnen waarneming.nl kunnen we later bekijken als we echt wat hebben te laten zien

Gaan we hiervoor ??????
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thijs

Ik ook.
Verder ben ik geen admin, maar wil ik best helpen voor zover ik dat kan.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Rogier

Groeten,
Rogier Verbeek

Rick van der Weijde

Tjoh, ben even een dagie weg, en gelijk drie pagina's door te ploegen...

Maar ik stem ook voor het idee van Hisko. Is natuurlijk onnodig om veel rompslomp op je hals te halen, terwijl met wat aanpassingen dit vrij gemakkelijk binnen waarneming.nl is in te voeren.

Ik zal in ieder geval helpen waar ik kan.
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

matthijsbroere

Matthijs Broere

Dylan

Kleine wijziging op het voorstel van Hisko:

Bij een gebied wordt vastgelegd
- of er een uitgebreide beschrijving is (J/N).
- type uitkijkpunt (hut / scherm / overige / geen)
- of de plek voor mindervaliden toegankelijk is (J/N/Onbekend)

Dit om te voorkomen dat we te krap starten. De Grote Praambult is geen vogelkijkhut, maar je kunt hem prima beschrijven.

Dat laatste (toegankelijk voor minder validen) is een vraag die ogenblikkelijk gaat komen als je gebieden beschrijft.

Werking verder zoals Hisko beschrijft.

Over de vast te leggen gegevens moeten we nog even een lijst maken. Welke gegevens zijn vast ( kortom in een listbox te zetten) en welke gegevens zijn altijd variabel ( dus in een tekstveld)

CiteerEen apart domein binnen waarneming.nl kunnen we later bekijken als we echt wat hebben te laten zien

Helemaal mee eens, we moeten dit juist gebruiken om Waarneming.nl te promoten!
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

hiskodevries

#49
www.vogelkijkhut.nl is geclaimd

Ik zal een apart forum openen voor dit onderwerk anders wordt het onoverzichtelijk
http://www.waarneming.nl/forum/index.php?showforum=28
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0