Ja, dat bedoel ik. Het is niet zo'n ernstig probleem, maar als je het zo laat ben je volgens mij de mogelijkheid kwijt om de soort onder synoniem in te voeren en vergeet je misschien wat de oude naam (= nieuwe synoniem) was. Waarschijnlijk heb je bij het updaten naar een nieuwere versie van IOC de Engelse naam veranderd in het toen het al bestaande synoniem, zonder het synoniem te veranderen in de oude naam.
Het komt overigens ook bij wetenschappelijke en Nederlandse namen voor. Als ik andere gevallen tegenkom, zal ik het je melden, mits je dat op prijs stelt.
Aangezien je nu waarschijnlijk naar 4.2 aan het muteren bent, dacht ik, ik meld het toch even
En over de taalkundige kwestie: in het Engels worden alle woorden in een naam volgens mij met hoofdletter geschreven, in het Nederlands hoort dat eigenlijk niet (bij de plantennamen is de schrijfwijze correct), al wordt op waarneming bij bv vogels overal de "Engelse" regel toegepast. Het was mij er alleen om te doen,dat je consequent dezelfde schrijfwijze toepast en bij de soort die ik meldde, toevallig ook de kleine letter opviel

Op worldbirdnames.org staat een uitzetting over de schrijfwijze van Engelse namen, die heb je vast wel gezien, zo niet of voor andere geinteresseerden hier de link:
http://www.worldbirdnames.org/english-names/