Powerpoint online zetten

Gestart door vuurvlinder, november 09, 2008, 23:49:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Weet er toevallig iemand waar ik een ppt online kan zetten? Bedoeling is dat ik uiteindelijk de ppt kan vertonen als gadget op een publieke hyve.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Platbuik

Misschien niet helemaal het antwoord dat je voor ogen hebt, Astrid,
is de optie "Save as Webpage" in Powerpoint. Heb je die al geprobeerd?
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

vuurvlinder

Dat is inderdaad niet helemaal wat ik voor ogen had, maar evengoed bedankt voor de tip! Ik had er niet bij stil gestaan dat je een ppt ook als webpage kon uploaden. :duim:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Arp

Astrid,

Je benadert het denk ik van de verkeerde kant. Als je dingen op internet wilt delen/publiceren die bovendien direct in een webpagina zichtbaar zijn zul je moeten kijken welke goed ingeburgerde webtechniek het meest geschikt is voor wat je wilt laten zien.

Zelfs als het mogelijk zou zijn een Powerpoint "gadget" (?) in een pagina in te bedden zullen veel bezoekers er niks van zien omdat ze niet de benodigde Powerpoint-in-een-webpagina-bekijken-plugin voor hun specifieke browser geïnstalleerd zullen hebben en/of willen installeren zo die al beschikbaar zou zijn voor niet-Microsoft browsers.

In het algemeen is zelfs het delen/verspreiden van proprietaire/gesloten bestandsformaten zoals Microsoft Word, Excel of Powerpoint als download of bijlage voor een brief een slecht idee - niet iedereen heeft immers Microsoft Office of zelfs een computer waarop Microsoft Office überhaupt zou kunnen werken (of geen behoefte om Office of Office viewers te installeren alleen om jouw document te kunnen inzien - dingen als PDF of RTF of zelfs gewoon HTML worden veel 'breder' ondersteund.

Je kunt dus beter op zoek naar een algemener geaccepteerde techniek en hetgeen je wilt laten zien in die techniek in elkaar zetten of naar die techniek converteren vanuit een ander formaat dat je hebt.

Als je over een 'gadget' praat en ik denk aan de standaard "Powerpoint" dingen die men vaak ziet (gewoon een x aantal pagina's na elkaar laten zien), dan ga je al snel denken of verreweg de eenvoudigste en meest breed ondersteunde mogelijkheid niet gewoon zou zijn om je ding in een "Animated GIF" te gieten - daar is geen plugin voor nodig. Een stap verder ga je misschien aan Java of Flash ofzo denken, in elk geval technieken die voor elke browser beschikbaar zijn, maar wel een plugin nodig hebben (die de meeste mensen echter wel geïnstalleerd hebben).

Maar ik ben maar aan het raden - wat wil je concreet doen? Een "diashow"?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

vuurvlinder

#4
Hoi Arp,

het gaat om een powerpoint presentatie die een tijdje terug is gemaakt om onze IVN afdeling te promoten. Wat Platbuik al zei, ik zou die presentatie inderdaad kunnen uploaden als webpagina op onze website. Punt is dat dit soort dingen met veel foto's wel vrij veel webspace vragen.
Onder andere om ruimte te besparen had ik voor onze afdeling 2 publieke Hyves aangemaakt. Een mooie plek voor onze leden om foto's op te zetten.

Je noemde een dia serie, die kan ik wel in Slide.nogwat plaatsen en op de Hyve zetten. Ik kan het allicht proberen om de powerpoint pagina's als jpg bestanden op te slaan.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Arp

CiteerIk kan het allicht proberen om de powerpoint pagina's als jpg bestanden op te slaan.
Als er verder geen (belangrijke) interactiviteit bij zit en/of automatisch door hoeft te lopen is dat ook een optie (of PNG- of GIF-bestanden, afhankelijk van de inhoud) - maar ook opslaan als HTML is dan een hele goede mogelijkheid (qua opslag veel efficienter als alle teksten gewoon HTML tekst zijn en niet als 'plaatje' worden weergegeven.

Vermoedelijk zijn alle genoemde opties bovendien veel 'kleiner' dan het originele powerpoint-bestand ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

vuurvlinder

Hoi Arp,

bedankt voor de tips! Ik zal een dezer dagen het een en ander uit proberen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.