Hoofdmenu

Draaihekje

Gestart door gardensafari, mei 07, 2006, 15:07:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Op een aantal plekken groeit dit gekke plantje. Er komen later groene bloempjes en nog later drievoudige groene erwtjes aan. Ik noem 'm draaideur, omdat hij veel lijkt op de draaihekjes bij de Londense metro (althans vroeger). Is dat een tuinplant of een gewone wilde?

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

Euphorbia lathyrus. Een sierplant die ook wel in moestuinen wordt neergezet (schijnt mollen weg te houden). Slaat wel eens tijdelijk hier en daar op.

gardensafari

Bedankt Han,

Ik was nog niet eens klaar met het stellen van de vragen....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

gardensafari

By the way: deze niet invoeren?

Hij groeit al 15 jaar in onze tuin, maar altijd op hetzelfde plekje (min of meer) en er staan er nooit meer dan drie. Dit jaar zijn het er twee. Kan zich dus kennelijk wel handhaven, maar niet uitbreiden.

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

han.endt

Liever niet. Het is toch meer een tuinplant dan een wilde en deze staan bovendien ook nog eens in een tuin.
De grenzen zijn vaak vaag. Bij mij in de tuin staan Bosvergeet-mij-nietjes. Heb ik daar nooit neergezet. Integendeel ik bestrijd ze af en toe. Toch zijn ze waarschijnljk van de ene tuin naar de andere gegaan. Zo zie ik ze ook wel eens in bermen en in de bosrand. Als echte wilde plant is hij zeldzaam.

gardensafari

OK, hij mag niet meespelen.....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl