Hoofdmenu

toevoegen waarnemer

Gestart door florisbrekelmans, oktober 29, 2008, 20:59:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

florisbrekelmans

Hallo,

Kan de mogelijkheid worden toegevoegd om nieuw ingevoerde waarnemingen te koppelen aan medewaarnemers? Dan hoeft niet elke waarnemer afzonderlijk zijn waarnemingen in te voeren (met foutmarges in locatie waardoor pgo's maar moeten zien uit te vinden of het om dezelfde waarneming gaat ja of nee).

voorbeeld: Ik heb eergisteren met een vriend half utrecht onderzocht op zuidelijke boomsprinkhaan. Aangezien we beiden graag over deze waarnemingen willen beschikken zijn we genoodzaakt ieder voor zich de waarnemingen in te voeren. Indien bij het invoeren echter een medewaarnemer kan worden ingevuld (bij wie de waarneming automatisch aan zijn/haar database wordt toegevoegd), hoeft de invoer maar eenmalig plaats te vinden en beschikken beiden over exact dezelfde waarnemingen.

Groet,

Floris

Jeroen Nagtegaal

Je kan een CSV export maken van die dag met een bepaalde soort zelfs meen ik,
Die mail je onbewerkt door naar je medewaarnemers, en zij sturen het bericht dan weer door naar Info@waareming.nl. Als het goed is kunnen ze dan gemakkelijk worden geimporteerd naar de medewaarnemers.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

florisbrekelmans

Dag Jeroen,

Dank voor de tip, ik zal het eens proberen. Vrij omslachting, ik ben er dus nog steeds voorstander van dat deze optie in het invoerscherm komt.

Admins, is dat mogelijk? Jullie hebben er vast eerder over nagedacht en toen besloten om een dergelijke optie niet in te bouwen.

Groet,

Floris

hiskodevries

het is mogelijk, maar kost ons een hoop tijd voor een paar waarnemingen.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

Ideetje:
In je eigen profiel waarnemers uitnodigen om medewaarnemer te zijn. Als de ander dat accepteert, verschijnt in het invoerscherm de mogelijkheid om de waarnemingen ook aan de account van de ander te koppelen. Zo voorkom je in ieder geval dat iedereen waarnemingen op een account van een ander kan invoeren.
Vincent

florisbrekelmans

Het idee van Vincent lijkt ook mij inderdaad een goede optie en ik vraag me af of het zoveel extra werk is (maar ja, ik weet dan ook weer weinig van het maken van websites...). Ik denk dat iedereen die in werkgroepen of excursieverband inventariseert hier profijt van heeft en het zou best eens om meer kunnen gaan dan een 'paar waarnemingen'. Bovendien krijgen de PGO's geen dubbele waarnemingen meer binnen wanneer de data worden geexporteerd.

(daarnaast is het dubbel invoeren nogal van invloed op de statistieken van een soort in waarneming.nl)

Groet!