Hoofdmenu

Boktor

Gestart door wieteler, oktober 30, 2008, 21:34:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

wieteler

Hallo,

Is hier ondanks de onscherpe foto nog iets van te maken?

Foto is van 9-5-2008.

Groeten Leon.

jan cuppen

Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

MarjoSmeets

Ik dacht even, "dit is ongelooflijk! Ik moet gokken dat die vlek in het midden het bedoelde insect is en Jan komt hier gelijk met een naam aanzetten! Ik vraag me toch werkelijk af, hoe hij met zo'n stelligheid kan zeggen welk insect dit is, als er amper iets te zien is." Maar toen ben ik Alnus glutinosa eens gaan opzoeken en kwam er dus achter dat je een boomsoort bedoelt. Maar ik denk niet dat dat de bedoeling was. Wat doet een boom immers op een insectenforum en dan ook nog met de titel "Boktor"? Maar een knappert die hier een Boktor (of een ander insect) kan onderscheiden! :gap:    
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

GerardL

schitterend Jan, zeer scherp gezien!

Grtzzzz

Gerard



beetlestitch

deze boktor is iets onscherp maar voor mij duidelijk een ladder boktor of saperda scalaris. groeten toon.
Toon Keukelaar

jan cuppen

Citeerdeze boktor is iets onscherp
Dat noemt men ook wel een understatement!!
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

MarjoSmeets

Toon, petje af! Ik ben hem gaan opzoeken en heb hem vergeleken met wat zichtbaar is op de foto. En verdorie ja, als er geen look-a-likes zijn heb je nog gelijk ook! (Maar dat wist je natuurlijk zelf al  :grin:  ) Volgens mij is dit nu echt jizz, het gevoel van de kenner. Nu zie ik trouwens ook hoe hij zit op de foto. Hij hangt aan het blad niet waar, met zijn kop naar rechts?!  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

beetlestitch

indeed. als boktor geen andere mogelijkheid. groeten toon.
Toon Keukelaar

wieteler

Heren,

U allen hartelijk dank voor de hulp.

Groeten Leon.