Reindert, die discussies zullen altijd plaats vinden. De vorige omlijning klopte in elk geval niet
Ik heb de naamswijziging doorgevoerd, Reindert. Binnen de gebiedenadmins hebben we afgesproken om altijd te beginnen met de dichtstbijzijnde plaatsnaam, enkele uitzonderingen daargelaten.
Bedankt Hisko & Robert voor de reactie en toelichting. Maar ik blijf het vreemd vinden

De hele (nieuwe) indeling is m.i. logisch en duidelijk,
behalve het gebied "Park Oudegein IJsselbos".
Vgl.:
-Als ik een lokatie selecteer in het IJsselbos, wordt het IJsselbos rood omrand en, heet de lokatie "Nieuwegein - IJsselbos." Logisch & juist. Zie Bijlage 1.
-Als ik een lokatie selecteer in het IJsbaan-gebied, wordt dit precieze gebied rood omrand, en heet de lokatie "Nieuwegein - Park Oudegein/ IJsbaan" Logisch en juist. Zie Bijlage 2.
-Als ik een lokatie selecteer in het noordelijk deel van Park Oudegein, wordt dit precieze gebied rood omrand, en heet de lokatie "Nieuwegein - Park Oudegein-Noord/ Kasteel Oudegein". Logisch en juist. Zie Bijlage 3.
Maar:
-Als ik een lokatie selecteer in het zuidelijk deel van Park Oudegein, worden ineens HEEL Park Oudegein én het hele IJsselbos rood omrand. Onlogisch... Zie Bijlage 4.
Dit gebied krijgt bovendien de onjuiste naam "Park Oudegein IJsselbos" (hier moet echt een schuine streep tussen Oudegein en IJsselbos), en als ENIGE subgebied van de gemeente Nieuwegein mist het de plaatsnaam Nieuwegein in de benaming.
Onduidelijk en inconsequent m.i.
Vraag/voorstel:
Waarom niet een gebied " Nieuwegein - Park Oudegein-Zuid/ Parkhout" (of bijv. "Nieuwegein - Park Oudegein/ Sportvelden")? Zie Bijlage 5.
Heel Park Oudegein is dan ingedeeld in 3 logische gebieden, en het IJselbos staat er, terecht, los van.
Vriendelijke groeten,
Reindert van Eekelen