Hoofdmenu

2 Vleermuizen

Gestart door Micha, oktober 24, 2008, 23:40:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Micha

Hallo,
Ik heb deze twee vleermuissoorten waargenomen in Duitsland in een bos bij het plaatsje Bundenbach. Foto 1 is een vrij klein dier en ik kom als vleermuizenleek niet verder als dwergvleermuis maar ik heb ook aan laatvlieger gedacht. Foto 2 is een duidelijk groter dier maar daar kon ik verder nog niets van maken. Ik heb natuurlijk nog meer informatie en foto's als dat nodig is. Mij is bekend dat het erg lastig kan zijn gezien de vele soorten maar ik hoop dat ze te determineren zijn. Bij voorbaat hartelijk dank!
Vriendelijke groeten,
Micha van de Weg
Micha van de Weg

Micha

en dier 2
Micha van de Weg

Herman Bouman

Hoi,
Op de eerste foto zie je een baardvleermuis. Op de tweede een watervleermuis.

Groet Herman

Micha

Herman hartelijk dank! Goed om er een naam bij te hebben.

Vriendelijke groeten,
Micha
Micha van de Weg

BartNoort

Nummer 1 is een baardvleermuis
Nummer twee is echter geen watervleermuis maar bechsteins, zie de mooie lange oren.
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

Herman Bouman

CiteerNummer 1 is een baardvleermuis
Nummer twee is echter geen watervleermuis maar bechsteins, zie de mooie lange oren.
Sh@%*t je hebt gelijk. Dat witte aan de binnenkant van het oor en de vooral grote brede oren. Geen ervaring met deze soort.  :huh:

Weer wat geleerd.  :whistle:

Groet Herman

Micha

Baard en bechsteins vleermuis dus. Herman en Bart bedankt voor de determinatie!

Vriendelijke groeten,
Micha
Micha van de Weg

Rene Janssen

Hoi Micha!

Ik ben wel zeer benieuwd waar je een wakkere Bechsteins vleermuis hebt gefotografeerd?! Aan de achtergrond te zien was dit niet in Nederland? Of toch?


René

René Janssen

frankw

CiteerIk heb deze twee vleermuissoorten waargenomen in Duitsland in een bos bij het plaatsje Bundenbach.
;)  :duim:  

Micha

#9
Het was inderdaad in Duitsland. Het moezel gebied kan nog behoorlijk opwarmen in het najaar. Ik zag zelfs nog zonnende hagedissen dus de temperaturen waren echt mild.

Groet,
Micha
Micha van de Weg