Waarnemingen Koppelen

Gestart door BWoets, januari 08, 2005, 11:04:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

Misschien is het een idee om waarnemingen te koppelen.
Wanneer een Zwarte Ibis door meerdere mensen op 1 plek op 1 dag wordt gezien, dat er eer optie komt dat 1 waarneming de hoofdwaarneming is, en de rest eraan wordt gehangen.
Zo komt hij maar 1x in de statistieken.

Want anders krijg je statistieken die een erg vertekend beeld krijgen.

Ik was benieuwd of dit mogelijk is?

Groeten Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thijs

Was er dan niet al zoiets?
Dat lijkt me in ieder geval erg logisch/handig anders krijg je het idee misschien dat bijv Ross Meeuw en Haakbek schaarse wintergasten zijn, en zouden hun statistieken (en die van andere vogels) moeten worden aangepast.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BWoets

Nee dat bestaat nog niet Thijs.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thijs

Oh, dan moet dat wel komen denk ik zomaar.
Met meer dan 1200 waarnemers waarvan er twee drie of zelfs vier een meld-soort zien krijg je dan wel een zooitje bij sommige statistieken.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

Heren,
De statistieken staan los van de waarnemingenlijst. Wat Bob voorstelt is een aanpassing van het datamodel van waarneming.nl , dat is in dit geval geen optie.
Het is best te ondervangen dat dubbele waarnemingen niet getoond worden, zulks gebeurt al bij de werkgroepschermen. Maar we willen de waarnemers niet te kort doen door bij dubbele waarnemingen  gegevens weg te laten. het aantal door meerdere waarnemers tegelijk ingrvoerde dubbele waarnemingen gebeurt maar op  beperkte schaal en dan hoofzakelijk door de aanzwengelaar van deze discussie en zijn compaan Schoppers, E .
Er is ergens anders een discussie over statistieken en hoe deze goed op te zetten waar niemand op reageerde.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Geef mij maar weer de schuld.

Het gaat er gewoon dat het vertekening geeft in de statistieken.
En daar moet iets op verzonnen worden.

Nou nog het punt... wat.. <_<  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

hiskodevries

dat is een technische kwestie
je kunt groeperen op datum, gebied,soort etc.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0