Nieuwe verrekijker

Gestart door Thijs Fijen, december 31, 2004, 14:38:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

#60
Op marktplaats is de  Dolphin Eye witness 99 euro, op het vogelfestival 89 euro. Wel lekker kompact, niet al te duur maar niet extreem helder. Voor 20 euro meer heb je er een die helderder is (en twee keer zo groot).  Dat was dacht ik een Binolyt van 8x40 of 8x50.

Dolphin stelt scherp tot zo'n 1.5 m. Dus ook handig voor woestijntapuit...

CiteerDe Dolphin 8 x 25

De verrekijker is waterdicht en gasgevuld dit houdt in dat u de kijker probleemloos voor outdoor en watersport kunt gebruiken. Maar ook tegen regen en vochtige omstandigheden is een waterdichte kijker aan te raden.
Zeer helder beeld door gebruik van Bak 4 glas
Tevens geschikt voor brildragers door gebruik van draai occulairen.
kijker voor Wandel, vogelkijken, en outdoor gebruik.

Specificaties:
-8 x vergrotende verrekijker
-25 mm voorlens met FMC multicoating ( de coating op de lenzen zorgt ervoor dat het licht
beter door de lenzen gaat en niet wordt teruggespiegeld. Kortom helderder beeld.)
-Pupil uittree is 3,1 mm ( Geschikt voor overdag gebruik.)
De kijker wordt geleverd nieuw in doos met Tas draagriem.

Prijs E 99,00

http://www.tvwg.nl/testrapporten/kijkers.htm

Christian

Ik ben ieder weekend minstens 1 dag (meestal 2) in het veld.
Het ''moet'' dus wel een beetje een goeie kijker zijn.
Een 8x25 is niet voor mij weggelegd, je kan hem goed stil houden...maar ik vind persoonlijk dat de kleuren niet goed overkomen daarom zoek ik meer iets in de richting van 8x40 of 8x42, liefst dakkant en gasgevuld...
Iemand suggesties voordat ik een grote blunder bega....?
Gegroet,
Christian Brinkman

RWester

Hallo allemaal!

Alhoewel ik wel weer een goede cq.duurdere kijker wil kopen, heb ik m'n laatste kijker(s!) maar de Aldi gekocht. Die hebben ze soms in de aanbieding. Ik vogel veel, maar ga er misschien iets te lomp mee om, resulterend in scheve lenzen, krassen, enz. . Heb er daarom ook maar drie tegelijk gekocht. Maar als beginnende vogelaar is die van de Aldi redelijk goed. Én slechts 30 Euro! Er zijn wel sites waar je kijkers kunt vergelijken, zie Vogelbescherming Nederland, Twentse Vogelwerkroep en Dutch Birding sites.

Groetjes,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Christian

Hahaha, die heb ik nu dus ook  :lol:  :lol:
Alleen nu wil ik wel wat beters want al die stofjes op de lens (binnenkant) is ook niet alles...
Heb trouwens gekozen voor de Eye Witness Dolphin 8x42.... ik was ''vergeten'' (  ;)  ) dat ik die op het Festival had getest en hij is betaalbaar ook!!
Maar daar moet ik jammer genoeg nog even op wachten aangezien ze de laatste net hebben verkocht  <_< .
Groetjes,
Christian
Christian Brinkman