Wat is dit?

Gestart door MarjoSmeets, oktober 17, 2008, 08:49:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Toen ik gisteren op zoek was naar foto's voor de freakshow, kwam ik ook deze foto tegen. Gemaakt vanwege de kever natuurlijk, maar nu viel me voor het eerst op dat er nóg een insect op staat. Heel goed gecamoufleerd, maar het is er wel. De kleuren intrigeerden mij, dus ik heb de foto eens flink uitvergroot. Het lijkt mij een heel apart beestje. Ik denk dat de foto gewoon te slecht is om precies te kunnen zeggen wat het is, maar ik zou het al leuk vinden om te weten wat voor soort insect dat het is. Zelf denk ik in de richting van een wantsen nimf. Klopt dat?
De foto is trouwens eind juli bij ons in de wei gemaakt.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Menko Vlaardingerbroek

Het is een onvolwassen wants. Ik durf zo niet te zeggen welke, maar op het wantsenforum is vast wel iemand die dat wel kan.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Goyatlah

Lijkt me een of andere Coreide. Verplaats maar ff naar het wantsenforum.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

MarjoSmeets

Bedankt, ik zal hem daar plaatsen, maar ik zou het knap vinden als iemand van zo'n slechte foto iets kan maken!  :D  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo