Vogels in Dublin

Gestart door timvanoerle, oktober 14, 2008, 16:07:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

timvanoerle

Ben van plan over een tijdje voor een paar dagen naar Dublin te gaan. Heeft iemand misschien tips waar ik zeker heen moet gaan?  
Tim van Oerle

Lasse de Vries

Het is toch aan de kust?
Er zitten volgens mij erg veel zeekoeten/alken....

Lasse

timvanoerle

Het is inderdaad aan de kust, maar zou graag wat specifiekere plekken willen weten..
Tim van Oerle

Eric Roeland

CiteerHet is inderdaad aan de kust, maar zou graag wat specifiekere plekken willen weten..
Hallo,

Kijk eens op onderstaande website


http://www.dublinbirding.ie/

groet Eric
met vriendelijke groet, Eric Roeland

Lasse de Vries

CiteerHet is inderdaad aan de kust, maar zou graag wat specifiekere plekken willen weten..
Ik ben er (jammer genoeg) nog nooit geweest, maar als je de stad uit gaat, en naar het strand/de (?) rotskust rijdt kom je wel op goeie plekken denk ik....

Lasse

timvanoerle

Eric,

Die site heb ik inderdaad al bekeken, bedankt. Maar ik vroeg me af of iemand meer preciezere plekken aan kan wijzen? Lasse ik denk inderdaad dat je gelijk hebt! Ben erg benieuwd of er misschien mensen al geweest zijn en me hier meer over kunnen vertellen

Bvd,

Tim
Tim van Oerle

Breedbek

Wel een beetje gedateerd maar misschien staat hier wat bruikbaars tussen?

http://www.travellingbirder.com/birdwatchi...nd.php?start=10

groet Bart-Jan  
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Antal

#7
het is een stukje rijden, maar eigenlijk mag je dit niet missen... (wel proberen om op een enigszins heldere dag te gaan, anders rijd je in de mist ;-))




wicklow mountains


groet, Antal

en dan kun je als beloning even langsgaan bij Jameson, en een Guinness drinken in Temple Bar... Dublin is zo leuk....

pwolf

#8
met een autootje of de bus twee uurtjes naar het zuiden; Tacumshin, Lady's Island Lake, Carnsore Point, Rosslare Backstrand, meer amerikaanse steltjes dan je op kunt en nog in een mooi landschap ook!

En natuurlijk Smithwick's, Harpoon, Samuel Adams Irish Red...

cheers, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Guus Peterse

In Dublin hoef je nauwelijks de stad uit. Je hebt daar een soort metrolijntje, de DART, en als je die neemt naar het noordoosten en uitstapt bij Howth Harbour, ben je waar je wezen wilt. Je kunt twee dingen doen: een bootje nemen naar het tegenover liggende eilandje Islands Eye, of een wandeling over het Howth schiereiland. Allebei fantastisch. Islands Eye huisvest zo'n beetje alle min of meer gangbare klifsoorten van West Europa, inclusief papegaaiduiker, zwarte zeekoet en een kleine kolonie jan van genten. Volgens mij zo'n beetje de gemakkelijkst bereikbare vogelrotsen van heel West-Europa. Zo was het althans 10 jaar geleden.
Vraag is natuurlijk wel of dat ook in oktober / november zo interessant is. En of er dan wel bootjes heen gaan. Het ligt er dus als altijd aan wanneer je gaat.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

timvanoerle

Bedankt voor alle tips tot zover. Het reisje staat nog in de kinderschoenen, heb nu contact op genomen met mensen daar. Over wat er in deze tijd van het jaar allemaal te zien valt!
Tim van Oerle

maartenimmerzeel

Ten noorden van Dublin aan de kust stikte het twee jaar geleden rond deze tijd van de bonte kraaien  :)  
Groet Maarten Immerzeel