Ervaring met Kowa

Gestart door Tim Asbreuk, oktober 10, 2008, 16:04:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tim Asbreuk

Aan het eind van deze maand heb ik waarschijnlijk genoeg geld om een nieuwe scoop aan te schaffen. Ben vandaag al even naar de dealer geweest. Wat ik me afvroeg is: Hoe bevalt jullie de service van Kowa. Van swarofski weet ik bijvoorbeeld dat deze goed is.

daarom deze vragen:

Hoelang is de garantie periode?

Hoeveel moet je ongeveer betalen bij eigen schade, bijvoorbeeld val schade?

De dealer had zelf nog maar weinig ervaring met Kowa.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Herman van der Klis

CiteerAan het eind van deze maand heb ik waarschijnlijk genoeg geld om een nieuwe scoop aan te schaffen. Ben vandaag al even naar de dealer geweest. Wat ik me afvroeg is: Hoe bevalt jullie de service van Kowa. Van swarofski weet ik bijvoorbeeld dat deze goed is.

daarom deze vragen:

Hoelang is de garantie periode?

Hoeveel moet je ongeveer betalen bij eigen schade, bijvoorbeeld val schade?

De dealer had zelf nog maar weinig ervaring met Kowa.
Het enige wat ik kwijt  kan is het volgende.
Zelf heb ik vorig jaar de Kowa Prominar 883 gekocht via een internetwinkel. Die gaven maar 5 jaar garantie. Dat is niet veel , maar ik had de scoop dan ook stukken goedkoper en dat risico van 5 jaar heb ik dan ook bewust genomen.
Dus van service heb ik natuurlijk nog nooit mee te maken gehad omdat hij betrekkelijk nieuw is.
In mijn eigen garantievoorwaarden staat niets over vergoeding bij schade bij vallen. Is ook eigenlijk wel logisch .Hiervoor moet je je altijd apart tegen verzekeren.
Maar misschien weten de oude Kowa-bezitters meer over service.
Overigens heeft Nederland een hele tijd zonder importeur gezeten , maar nu wordt Kowa vertegenwoordigd door Benel te Hoogeveen.

mvg

Herman
Herman van der Klis

Tim Asbreuk

#2
Bedankt voor de info tot zover. Ik doelde ook een beetje op de mensen met kijkers of een scoop van kowa. 5 jaar garantie is inderdaad niet veel maar als je er een korting bij krijgt. Mag ik misschien weten welke verzekering je hebt afgesloten en wat die dekt en kost? Wil nl. ook mijn toekomstige scoop en kijker gaan verzekeren.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

frankw

Actua is wellicht interessant voor je. Zie: Actua.nl

EVGemert

Heb in het begin van dit jaar mijn scoop (TSN 821) uit mijn rugzak laten vallen en helaas op de zwakke plek (rond oculair) de behuizing flink ingescheurd. Testrapporten geven aan dat de nieuwe TSN88 serie wat betreft behuizing verbeterd is. Ik had geen extra verzekering afgesloten dus betalen. Heb via foto's een kostenschatting gekregen en vervolgens besloten om deze te laten repareren. Ik was de scoop volgens afspraak enkele weken kwijt, maar deze is netjes gerepareerd voor ongeveer 215 Euro.

Groeten,
Eric van Gemert

PS. nog steeds zeer tevreden over mijn Kowa

Tim Asbreuk

#5
CiteerHeb in het begin van dit jaar mijn scoop (TSN 821) uit mijn rugzak laten vallen en helaas op de zwakke plek (rond oculair) de behuizing flink ingescheurd. Testrapporten geven aan dat de nieuwe TSN88 serie wat betreft behuizing verbeterd is. Ik had geen extra verzekering afgesloten dus betalen. Heb via foto's een kostenschatting gekregen en vervolgens besloten om deze te laten repareren. Ik was de scoop volgens afspraak enkele weken kwijt, maar deze is netjes gerepareerd voor ongeveer 215 Euro.

Dat is ondanks dat het vervelend is nog niet zo heel veel geld. Als je de kosten vergelijkt met andere merken. Heb vandaag een aspraak bij de dealer en ga dus de kowa ophalen. (ben wel van plan hem te verzekeren.)
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk