2 cicades

Gestart door MarjoSmeets, oktober 09, 2008, 20:45:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Ik ben helemaal niet thuis in Cicades. Wie helpt me aan de naam van deze 2? Vandaag in mijn tuin in de buurt van Sittard (L)

Nr. 1
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Ik weet dat cicaden een moeilijke groep zijn hier op het forum, daarom haal ik ze nog maar eens naar boven. Misschien dat er nu toevallig wel een kenner langskomt!  :D  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Nog een laatste poging.... :(  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Arp

#4
Marjo, aangezien ze stiekem toch uit Duitsland komen ;)

Als er hier nog steeds geen antwoord komt, probeer het dan eventueel eens op de fora van insektenfotos.de of entomologie.de - daar heb je een kleine kans dat mensen als Herbert Nickel je aanvraag zien als ze toevallig een keer "langskomen". Je kunt eventueel ook de stoute schoenen aantrekken en Herbert direct mailen - via google vind je hem wel.

Zet er duidelijk, vindplaats, tijd en waardplant en/of planten in de buurt bij. Gebruik op beide fora bij voorkeur je echte naam en verzin een titel waar duidelijk het woord "Zikade" of "Zikaden" in zit.

Succes!
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MarjoSmeets

Bedankt voor de tip Arp!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo