Lelijkste vogel van Nederland.

Gestart door Kasper S, oktober 07, 2008, 13:05:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Als Pino hiervan maar geen complex krijgt. Moet hij in de ziektewet. En welke vogel moet dan de kindertjes entertainen?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Kasper S

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

wimtegels

CiteerMr. de Uil!
Die lelijke van TV of een mooie uit de natuur :(

En daarmee komen we helemaal op het niveau van "praat maar raak" :lol:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Ted van der Knaap

...van die speciaal gekweekte/gekruiste eenden...

(alsof het speeltjes zijn van de mens!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Gert Veurink

CiteerEn welke vogel moet dan de kindertjes entertainen?
De echte vogels. TV uit en hup naar buiten!
groet!
Gert Veurink



Jeroen Nagtegaal

Vind Muskuseend echt lelijk, vooral de mannetjes...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

g.j. keizer

#36
CiteerToch nog een echt lelijke bedacht : Pino
Tinok,
Dan is het maar goed dat Jan Wolkers nooit een schilderij van zijn Walgvogel heeft gemaakt, de naam alleen al :o  :( . En de Schijtlijster en de Luistervink van het Beestenkwartet van Peter Vos zijn nou ook niet bepaald mijn favorieten. Maar alle gekheid op een (lijm)stokje, ook ik vind de woerd van de muskuseend een foeilelijk beest. Gelukkig is deze agressieve kuitenpikker geen (oorspronkelijk) inheemse vogel.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Gert Veurink

CiteerIk ken geen lelijke vogels.......
kom Frank, de minst mooie dan!  ;)  
groet!
Gert Veurink



frankneijts

Citeer
CiteerIk ken geen lelijke vogels.......
kom Frank, de minst mooie dan!  ;)
Nou vooruit: die Eleonora's Valk op de Loozerheide die helaas nèt te hoog vloog om 'm acceptabel te doen zijn............
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Wouter

Ik ken er nog wel eentje: de Zuidpoolkip

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=47333  :lol:

Die Maraboe is trouwens ook echt oerlelijk.

Wouter

Gert Veurink

Citeer
Citeer
CiteerIk ken geen lelijke vogels.......
kom Frank, de minst mooie dan!  ;)
Nou vooruit: die Eleonora's Valk op de Loozerheide die helaas nèt te hoog vloog om 'm acceptabel te doen zijn............
Dat is geen minst mooie vogel, dat klinkt als een k..-vogel omdat je m kennelijk net niet kon afmaken.
Je zin is ook wat paradoxaal, als het Eleonara's was dan is dat toch gewoon zo? Misschien niet voor de CDNA, maar wel voor jou kennelijk. Mooi toch?

Maar goed, je hebt in je eertse reactie ook wel gelijk, al die zogenaamde lelijkheid heeft ook wel weer iets, daarmee juist weer niet lelijk en zo... ik heb er nog geeneen langs zien komen die serieus lelijk is.
groet!
Gert Veurink



Herman Bouman

Citeer
Citeer
CiteerIk ken geen lelijke vogels.......
kom Frank, de minst mooie dan!  ;)
Nou vooruit: die Eleonora's Valk op de Loozerheide die helaas nèt te hoog vloog om 'm acceptabel te doen zijn............
... en die kon je niet op jizz afmaken...  :P

Groet Herman

frankneijts

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerIk ken geen lelijke vogels.......
kom Frank, de minst mooie dan!  ;)
Nou vooruit: die Eleonora's Valk op de Loozerheide die helaas nèt te hoog vloog om 'm acceptabel te doen zijn............
Dat is geen minst mooie vogel, dat klinkt als een k..-vogel omdat je m kennelijk net niet kon afmaken.
Je zin is ook wat paradoxaal, als het Eleonara's was dan is dat toch gewoon zo? Misschien niet voor de CDNA, maar wel voor jou kennelijk. Mooi toch?

Maar goed, je hebt in je eertse reactie ook wel gelijk, al die zogenaamde lelijkheid heeft ook wel weer iets, daarmee juist weer niet lelijk en zo... ik heb er nog geeneen langs zien komen die serieus lelijk is.
Ik zie dat je m'n strekking begrijpt: 't is maar nèt vanuit welk perspectief je er tegenaan kijkt. En wat die valk betreft: helaas (voor mijn Kempenlijst) ben ik nogal 'recht in de leer'...  
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Lasse de Vries

#43
Ik vind de Zwarte Gier z'n kop wel erg lelijk hoor!
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=121529

Groetjes Lasse

J&L

Haha Pino :P
Ik ga met Kasper mee!

P1234

Wat mij betreft is er maar één kandidaat; de uit bedorven frikandellen en ander straatvuil bestaande bacterienvaten die wij Stadsduiven noemen
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

g.j. keizer

#46
CiteerWat mij betreft is er maar één kandidaat; de uit bedorven frikandellen en ander straatvuil bestaande bacterienvaten die wij Stadsduiven noemen
Peter,
Je bedoeld die :censored: vliegende ratten, die mijn balkon onderschijten en enge ziektes verspreiden ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

ramonsmid

Groetjes Ramon

j.steenbergen

D'r zullen er ongetwijfeld veel niet met me eens zijn, maar het lukt me maar niet de Zeearend mooi te vinden. Indrukwekkend, dat dan weer wel, maar mooi... Vliegend gaat ie nog het best, maar zittend lijkt het vaak zo'n vormeloze zak veren.  
Jeroen Steenbergen

Menko Vlaardingerbroek

Nestjongen van duiven zijn bijzonder lelijk, maar volwassen vind ik ze meestal wel mooi, zij het soms wat hinderlijk. De kiwi is helaas niet inheems, anders zou hij er met de hoofdprijs vandoor gaan, maar een slobeend in eclips is ook niet fraai.

kiwi
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=89518

slobeend
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=6273

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

GijsB

kiwi's vind ik juist erg leuke vogels, en die slobeend gaat er inderdaad met de hoofdprijs vandoor als het om nederlandse soorten gaat
Gijs

Marcel van kammen

Echt lelijk vindt ik ze niet, maar ik vind al die kleine bruine en gele zangvogeltjes die verstopt zitten in struikjes toch wel zo ongelooflijk saai: karekietjes,rietzangertjes,fitis,tjiftjaf.....ik heb er helemaal niks mee. Maar om dan toch een lelijke soort op te noemen: de kop van een Nijlgans! Voor de rest zijn ze best mooi, maar de kop is echt spuuglelijk.

Kasper S

Sneeuwgans! Lelijke vogel is het.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankw

Een Sneeuwgans?? :blink:   Schitterend!  

Kasper S

#54
Op deze foto bijv. Ik vind het niks.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

JohanvantBosch

CiteerNestjongen van duiven zijn bijzonder lelijk, maar volwassen vind ik ze meestal wel mooi, zij het soms wat hinderlijk. De kiwi is helaas niet inheems, anders zou hij er met de hoofdprijs vandoor gaan, maar een slobeend in eclips is ook niet fraai.

kiwi
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=89518

slobeend
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=6273
Grappig, in prachtkleed vind ik slobeend juist een van de mooiste vogels!  ;)  

frankw

CiteerOp deze foto bijv. Ik vind het niks.
Dat komt door de foto  ;)  

Kasper S

#57
Citeer
CiteerOp deze foto bijv. Ik vind het niks.
Dat komt door de foto  ;)
kan ook.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankw



Deze kwam ik laatst op Ameland tegen.. Ook een vrij lelijk, maar vooral ook appart beest

Gert Veurink

groet!
Gert Veurink