mooiste vogel van nederland.

Gestart door Folkert Jan, oktober 06, 2008, 21:37:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

wat vinden jullie persoonlijk de mooiste vogel die ooit in nederland is waargenomen (hoeft niet percee een zeldzaamheid te zijn en gaat puur om uiterlijk)


graag met foto  :wub:



ik trap af met de blauwstaart
vind het super zon mooie blauwe staart en rode flank.


http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=86073
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

petermeer

Ik vind onder andere de Goudhaan een mooie vogel. Laatst heel mooi kunnen zien op de Maasvlakte, op zo'n 40 a 50 cm afstand. Prachtig.

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Sjoerd v Wierst

Tjsa dan speel je in op de emoties en misschien de achterliggende verhalen. Zelf kan ik niet goed kiezen, heb voor elke categorie wel een favoriet, maar als allrounder ga ik voor de papduiker; papegaaiduiker.
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

DanielS

#3
De Kluut. Ze zijn zo mooi elegant.  :wub:
Ook andere steltjes vind ik leuk om naar te kijken.

Op de tweede plaats komt bij mij de Kauw, dat blauwe oog in dat grijze kleed vind ik prachtig.
Daniel

Tom

Wespendief is mijn favoriet, gewoon een mooie vogel. Mooie tekening, mooi silhouet, mooie vlucht, interessant gedrag, beetje sneaky soort op z'n tijd. Niet zeldzaam, maar je ziet em ook weer niet elke dag. Meestal makkelijk te determineren, maar soms kun je zo ook weer makkelijk verwarren met andere soorten (vooral buizerd).

Maar eigenlijk zijn alle soorten vogels gewoon verschrikkelijk mooi om te zien :) .

Maarten Hotting

Groet,
Maarten

GijsB

Gijs

August

vandaag de Buffelkopeend gezien. die vind ik echt mooi. Maar mijn favoriet is de Goudvink  
August van Rijn

Jan2002

Ik twijfel tussen de ijsvogel en de baardman.
Groet,
Jan

Kasper S

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Ted van der Knaap

..voor mij is dat de BAARDMAN..

..is het niet vanwege z'n bijna on-nederlandse tropische uitstraling, dan wel om z'n enthousiaste geluidjes, ke-tsjieng, ke-tsjieng.. ..waar ik altijd erg vrolijk van word..
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Bram Rijksen


Wouter

Ik ga toch voor de Bladkoning of Pallas Boszanger, maar ik heb wel iets met alle phyllo-zangertjes, dus het is moeilijk kiezen.

Wouter

wimtegels

#13
Voor mij de ijsvogel :whistle: . Is verrekte subjectief :wub: .

Wat nog veel subjectiever is: Alle andere vogels staan op een gedeelde tweede plaats :duim:
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

lexie

Ik zat daar laatst toevallig over na te denken en kwam op de Putter uit.
Blijft een prachtige verschijning, bijna jaren 60 psychedelisch :grin:



Lex Vermeend

wimtegels

Putter is ongetwijfeld ook een hele mooie vogel met een hele mooie naam. Zeker een hele goeie tweede, en als ik niet bevooroordeeld was misschien wel......

Maar ik heb nog geen lelijke gezien. Een spreeuw mooi in de zon.....
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Zonnekoning

Citeer(topic kan op slot)
Waarom??? :huh:
Het draadje kan toch ook naar het "Praat maar raak" forum verplaatst worden?

Over wat de mooiste vogel van Nederland is, moet ik nog een nachtje slapen.
In ieder geval vind ik steenuiltjes wel grappig. :wub:  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

wimtegels

Citeer
Citeer(topic kan op slot)
Waarom??? :huh:
Het draadje kan toch ook naar het "Praat maar raak" forum verplaatst worden?

Over wat de mooiste vogel van Nederland is, moet ik nog een nachtje slapen.
In ieder geval vind ik steenuiltjes wel grappig. :wub:
Dacht ik bij Bram niet een lichte jolige ondertoon te horen? Zelfs in een geschreven bericht :gap:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Lasse de Vries

#18
Voor mij de (alle soorten) Zeearend :wub:
Ik heb ze 2 jaar geleden erg mooi gezien in de oostvaarders.
Vlakbij de bus :lol: !

Groetjes Lasse

steenl

Zwarte Specht!
Super gave beesten.

Martijn Bot

#20
http://martijnbot.fotopic.net/c1327501.html

Lijkt me duidelijk.  Ik heb er al vele gezien, maar ik snak steeds weer naar de volgende.

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Gert Veurink

#22
ik kan echt niet kiezen en vind veel keuzes hierboven erg goed, wat ik nog mis is grauwe franjepoot, word ik ook elke keer weer enthousiast van...
staartmees vind ik geweldig en leuker dan pimpel en vuurgoudhaan nóg leuker dan goudhaan, maar dat is misschien gerommel in de marge
ijsvogel vind ik natuurlijk prachtig, maar wel een beetje een show-off net als bijeneter en hop en zo, beetje too much voor Nederland. Baardman en kluut blijven nèt binnen die (subjectieve) grens. Eenden (alle soorten behalve zomertaling geloof ik) en ganzen heb ik echt heeeel weinig mee
groet!
Gert Veurink



wimtegels

Citeerijsvogel vind ik natuurlijk prachtig, maar wel een beetje een show-off net als bijeneter en hop en zo, beetje too much voor Nederland. Baardman en kluut blijven nèt binnen die (subjectieve) grens
Nou ben ik helemaal teleurgesteld. Vijf jaar onderzoek gedaan naar ijsvogel. Is hij eindelijk van Rode lijst af, is het al Too much show-off voor Nederland. <_<

Maar gelukig is het een subjectieve obvatting :whistle:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Gert Veurink

oke beetje flauw van me. ijsvogel blijft tuurlijk wel prachtig, maar al die kleuren... nou vooruit, kan net  ;)

en ik vergat ze bijna, Pestvogels!
groet!
Gert Veurink



joostheeremans

Appelvink en Pestvogel zijn in mijn ogen de mooiste.
Maar persoonlijk heb ik altijd zeer veel sympathie voor de heggenmus. Dat kleurenpatroon op de rug en de witte vlekjes op de vleugels, ik kan er geen genoeg van krijgen. De heggenmus is in mijn ogen een goed argument voor een allesscheppende God. :angel:  
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

JohanvantBosch

pfoeh... er staan al veel van mijn favorieten tussen, maar Vuurgoudhaan heb ik volgens mij nog niet langs zien komen: errug mooi!
En ook Zomertaling mag erbij!

Papavertje

De bijeneter!

Zelf niet in Nederland gezien, maar in Spanje.. Mag het dan ook? :P
Heerlijk geluidje wat ik nooit meer vergeet, en die zon door de vleugels..

En als het een "echte Nederlandse" moet zijn, de Torenvalk!
Groetjes,

Nan

Martijn Bot

Citeerstaartmees vind ik geweldig en leuker dan pimpel en vuurgoudhaan nóg leuker dan goudhaan, maar dat is

Eenden (alle soorten behalve zomertaling geloof ik) en ganzen heb ik echt heeeel weinig mee
Goed lezen, Johan!

wimtegels

#29
Grappig, zo'n topic waar iedereen gelijk heeft.
Als ik even echt helemaal serieus ben vind ik het bonte pallet van vele vogels in een leuk natuurlijk gebied het mooiste. Juist de variatie maakt het boeiend.

Ik had dus in een eerder bericht ongelijk. Net de ijsvogel op 1 en de rest gedeeld tweede, Maar allemaal samen op één :whistle:
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels