Platycheirus - platvoetje

Gestart door Robert Heemskerk, april 30, 2006, 00:09:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

dag Insektenforum,

Vanmiddag zag ik enkele platvoetjes waarvan deze er een is.

Wat voor soort platvoetje is dit?

groet, Robert Heemskerk

Robert Heemskerk

en zij-aanzicht

Mark van Veen

De zijfoto laat geen platte voetjes zien: dus geen platvoetje, maar een driehoekzweefvlieg. Gegeven de lengte van het achterlijf (korter dan vleugel) denk ik Gewone Driehoekzweefvliegen (M. mellinum). Mannetje.
groet,

Mark van Veen

Robert Heemskerk

Bedankt Mark!  :rolleyes:

Even iets heel anders..., volgens mij loopt jouw computerklok een uur achter  B)
Ik zag het op het moment van insturen en de daarbij vermelde tijd.
Wil je tijd winnen?  :gap:
Mogelijk staat ie nog op wintertijd..
Of zit ik er ook hierbij helemaal naast?

groet, Robert Heemskerk

Mark van Veen

Als het goed is loopt ook jouw tijd dan een uur achter: de wintertijdcorrectie moet op dit forum met de hand gebeuren. Dat is overigens ver in de opties verstopt. ik zou het zo uit mijn hoofd niet eens weten.
groet,

Mark van Veen

Robert Heemskerk

Ja, bij mij klopt het ook niet.., hoewel mijn computerklok wel goed loopt... :o
Dit mailtje wordt nu ingestuurd na 9.30 uur, en boven dit bericht komt dan te staan 8.30 uur..

Misschien moet ik het als item vermelden bij storingen?, ik zie er nu geen nadelen van hoor  -_-

groet, Robert Heemskerk

Mark van Veen

CiteerJa, bij mij klopt het ook niet.., hoewel mijn computerklok wel goed loopt... :o
Dit mailtje wordt nu ingestuurd na 9.30 uur, en boven dit bericht komt dan te staan 8.30 uur..

Misschien moet ik het als item vermelden bij storingen?, ik zie er nu geen nadelen van hoor  -_-

groet, Robert Heemskerk
Configuratiescherm -> (linksonder) boardinstellingen -> (bovenaan) tijdzone. Vink het vakje aan. Dat is de zomertijdcorrectie.

groet,

Mark van Veen

Robert Heemskerk

JA!, nu staat mijn klok goed!  :duim: