bruine aardster?

Gestart door werrawaar, oktober 04, 2008, 21:42:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

werrawaar

Hallo Forum,
Aangezien de soort nogal zeldzaam is, graag jullie mening over mijn hypothese. Ze staan met nog vier broertjes/zusjes in de duinen bij Langevelderslag.
groet, Werra

werrawaar

Denk je een interessante vondst te hebben gedaan, komt er geen enkele reactie.
groet, Werra

Ismael

welke bomen/struiken stonden in de buurt? Heb je een vergroting van de mondzone?
Groeten Ismaël Wind

Ismael

#3
ik twijfel een beetje tussen de bruine en de gewimperde. Dat komt omdat ik niet goed kan zien of de mondzone gevoord/geplooid is (bruine) of gewimperd (gewimperde) Ook lijkt het of de uiterst linkse soort wat gesteeld is dan is het geen van beide :rolleyes:

http://waarneming.nl/foto/view/256613

gevoord/geplooid en ongesteeld
Groeten Ismaël Wind

werrawaar

Hallo Ismael,
Ze staan in een grassig stukje in een verder open duingebied met hier en daar wat kruipwilg. Deze locatie, ca 300 meer van het strand, plus de sterke gelijkenis met de op Waarneming getoonde plaatjes, deed mij vermoeden dat het de bruine zou kunnen betreffen, ook al constateer ik dat de mondopening minder gevoord overkomt dan bij de meeste (niet alle) afgebeelde exx.
groet, Werra

Ismael

ik denk inderdaad ook dat het debruine is, gezien het feit dat de mondopening wel degelijk gevoord is. En zoals Gerrit al aangeeft de kleur is ook een goed kenmerk
Groeten Ismaël Wind

lucknijnsberg

Werra,
Ik ga ook zeker voor de bruine.
gefeliciteerd met deze leuke waarneming! :rolleyes:
Groetjes Luc

werrawaar

Ismael, Gerrit en Luc, bedankt voor jullie reactie.
groet, Werra