Vreemd iets

Gestart door MarjoSmeets, september 29, 2008, 15:30:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Ik hoop dat ik op dit forum goed zit. Ik zag wat vreemds, wat blauwigs op een brandnetel zitten. Ik kon er niet bijkomen, dus heb ik er een foto van gemaakt. Maar pas na uitvergroten op de pc. kreeg ik het vermoeden dat dit een soort cicade is, of beter gezegd, was, want dit ligt zó in de kreukels, ik denk niet dat het nog leeft. Ik denk niet dat er nog een naam op te plakken is, of het zou al de kleur moeten zijn, die bepalend is, maar omdat ik me nog maar weinig met cicades heb bezig gehouden, zou ik het wel leuk vinden om te weten te komen of ik het restant goed geinterpreteerd heb en dit dus inderdaad een cicade is!  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Marijn_Verbeek

Goed gezien Marjo,

Het is inderdaad een Cicade.

Ik denk familie Cicadellidae vanwege het sterk gestekelde achterpootje.
Waarschijnlijk Eupteryx spec.

Er komt vast nog wel iemand langs die je wat meer zekerheid kan bieden.

Groet,

Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

MarjoSmeets

Leuk, bedankt Marijn! Ik had nog even gewacht op een eventueel ander antwoord, maar helaas is er verder niets meer op gekomen. Ik had niet verwacht om een naam te krijgen, dus ik vind het al leuk dat ik gelijk heb gekregen dat dit een Cicade is!  :D Ik zal er een onzekere Eupteryx spec. van maken bij mijn foto!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

MarjoSmeets

Bedankt voor de tips Dolf! Mooie sites!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo