Bleke wilgengordijnzwam?

Gestart door Gert Kremer, september 25, 2008, 20:45:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Kan dit een Bleke wilgengordijnzwam wezen?
Groeide als bundel onder wilgen, vlier, eik en els, in kleigrond aan een weide van een oude Vechtarm.
Op 50 meter staan ook oude Dennen.
Geur aangenaam, geen smaak.

5446
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

5450 verkleurde (lila?) aan de top.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Arno van Stipdonk

Gert,

Ik vind ze macroscopisch veel lijken op Cortinarius helveolus. Maar of dat met zekerheid zo te bepalen is weet ik niet, wacht even op bevestiging.

Gert Kremer

Hallo Arno,
Oranje Eikengordijnzwam? dat zou mooi zijn.
Iemand bezwaar?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

CiteerHallo Arno,
Oranje Eikengordijnzwam? dat zou mooi zijn.
Iemand bezwaar?
Zolang je hem niet als zeker invoert niet, maar ik zou even wachten tot Nico terug is van vakantie, die je vrijwel zeker naar de  :mic zal doorverwijzen :P
Groeten,
Martin

wim veraghtert

Ongetwijfeld een soort uit het hinnuleus-complex (o.a. plaatjes wijd uiteen).
Bleke wilgen is het zeker niet.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

Gert Kremer

Citeer
CiteerHallo Arno,
Oranje Eikengordijnzwam? dat zou mooi zijn.
Iemand bezwaar?
Zolang je hem niet als zeker invoert niet, maar ik zou even wachten tot Nico terug is van vakantie, die je vrijwel zeker naar de  :mic zal doorverwijzen :P
:whistle:     :whistle: zonder mic svp.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Nico Dam

Ik ben het eigenlijk wel met Arno eens.
Groet,
Nico

Gert Kremer

Heren bedankt,
nu kan ik deze invoeren als Oranje Eikengordijnzwam - Cortinarius helveolus. ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.