Hoofdmenu

Nieuw boek

Gestart door Pim, september 25, 2008, 15:25:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Net bij de boekhandel het boek "Alle vogels van Europa" gekocht.

Een prachtige veldgids (en meer) om na een dag vogelen door te bladeren, eindelijk eens op A4 formaat.

Schrijvers: Peter Hayman en Rob Hume

prijs: 60 euro.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf...01&Section=BOOK


Een aanrader!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

birdingholland

Ik ben gek op goede boeken, zowel in het Nederlands als in het Engels, maar na het lezen van de beschrijving van bol.com, vraag ik me af of dit in de categorie goede boeken gaat vallen...
CiteerDit imposante boek behandelt elke standvogel, broedvogel, doortrekker en dwaalgast in Europa, en dat zijn in totaal zo'n 430 soorten!

Dat is ofwel de totale lijst van het Europa van 1826 ofwel de totale lijst van pak 'm beet, Luxemburg.

Als het dezelfde Hayman van Shorebirds is (waarschijnlijk wel) dan zullen de afbeeldingen overigens wel om te likkebaarden zijn. Eerst maar eens inzien dat boek, maar de beschrijving doet een koffietafelboek vermoeden.

Groeten,

Inge van der Wulp

Ik heb het boek door mogen bladeren op het vogelfestival. Inderdaad een zeer mooie gids! Best prijzig maar wel een aanrader! Hij staat op mijn verjaardags lijstje (dus ik moet helaas nog een kleine 3 maanden wachten)
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

frankw

we zullen het zien morgen. Anders krijg ik € 60,- van pim ;)  

Pim

Helaas heb ik (daar kwam ik pas bij de rode rotslijster achter) een misdruk.
De bladzijden zijn niet goed gesneden.

Kan natuurlijk gebeuren, maar nu moet ik al mijn prullenbakken doorzoeken op zoek naar de bon. Ik weet wel leukere dingen te bedenken.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

frankw

Dievan mij is wel goed geloof ik.

Heb nog niet echt de tijd gehad om m door te nemen maar de eerste indruk is goed. Mooi boek met behoorlijke tekeningen ed. :duim:  

JanF

CiteerNet bij de boekhandel het boek "Alle vogels van Europa" gekocht.

Bedankt voor de tip. Die ga ik zeker bestellen.  :duim:

Maar ik wilde eigenlijk een vraag stellen over een ander boek.
Dat boek is hier enige tijd geleden langsgekomen in een draadje dat ik niet meer terug kan vinden.

Volgens diverse vogelaars was dat boek naast de ANWB-vogelgids een must m.b.t. het juist leren te determineren. Met name veel gegevens over de vlucht van de diverse soorten.

Iemand een idee over welk boek dit ook alweer ging ?

met vr. groeten
Jan van de Fliert

Alex Kwak

#7
Ik denk dat je "Vogels in de vlucht" bedoelt. Destijds nog verkrijgbaar bij bol.com.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JanF

CiteerIk denk dat je "Vogels in de vlucht" bedoelt. Destijds nog verkrijgbaar bij bol.com.

Alex.
Yess, dat is 'um  :duim:
En Bol.com heeft 'm nog steeds.

Hartelijk dank.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

petermeer

Goed boek en maar € 7,90 (ex. verzendkosten).  
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

vuurvlinder

Dank voor de tip, heb hem net besteld. ^_^  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

gjcaspers

CiteerGoed boek en maar € 7,90 (ex. verzendkosten).
Alleen is de Nederlandse vertaling een ramp. Bijna op elke pagina staat wel een foutje.
Groet,
Gert-Jan Caspers

frankw

Ik moet trouwens nu wel zeggen dat het boek me achteraf toch niet de € 60,- waard is. Het is een leuk boek met aardige tekeningen (sommige niet echt waardheids getrouw) ed. maar m.i. dus geen € 60,- waard in vergelijk met andere boeken.. Maar idd wel leuk om 's avonds rustig wat in te kijken, maar niet echt als determinatie gids :duim:  

vuurvlinder

Citeer
CiteerGoed boek en maar € 7,90 (ex. verzendkosten).
Alleen is de Nederlandse vertaling een ramp. Bijna op elke pagina staat wel een foutje.
Heb hem net in huis en ik vind het een mooi boek.  :duim: Ik ben ook wel wat fouten tegengekomen, maar als beginnend vogelaar vind ik het boek zeer bruikbaar.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

petermeer

CiteerHeb hem net in huis en ik vind het een mooi boek.  :duim: Ik ben ook wel wat fouten tegengekomen, maar als beginnend vogelaar vind ik het boek zeer bruikbaar.
In ieder boek zitten wel een paar fouten.

Veel plezier met het boek. Ik hoop dat het je helpt met het determineren, succes.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).