Graafwesp?

Gestart door Goyatlah, april 27, 2006, 12:26:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Deze foto is door een vriendin van me gemaakt, heb er zelf ook een paar maar niet zo duidelijk. Laag vliegend wespje (ca 1.2 cm schat ik), bouwt holletjes, waar ze druk mee bezig zijn. Zandgrond in noord-drente. Enig idee wat deze soort is? (Vloog ook nog een kleinere geel-zwarte soort)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Robert Heemskerk

Dit lijkt me eerder een Zandbij-soort.


groet, Robert Heemskerk

gardensafari

Ik denk ook aan een zandbij. Die zijn moeilijk te determineren, maar dit zou de Grijze Zandbij kunnen zijn (Andrena vaga). De geel-zwarte is dan waarschijnlijk een wespbij (Nomada spec.), oftewel een koekoeksbij. Koekoek bij de grijze zandbij is de roodharige wespbij (Nomada lathburiana).

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Goyatlah

Hans en Robert, bedankt voor jullie hulp. Ben zelf niet echt een ster met vliegjes en vliesvleugeligen. Hoop dat dit jaar te leren...  B)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

gardensafari

CiteerHoop dat dit jaar te leren...  B)
:D  Grapjurk! Red je niet meer, 't is al bijna mei.....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Steef

Ik dacht zelf ook aan de Grijze Zandbij
Stephan Jansson | www.steefpictures.com

Goyatlah

Hi Steef, jij ook hier? Leuk, van de fotootjes naar de beestjes... Ken meer mensen die die overstap hebben gemaakt (zelf precies andersom)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's