Welke kikker kan dit zijn??

Gestart door cookiemonster71, september 23, 2008, 23:00:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

cookiemonster71

Dit kikkertje kwam ik een een vlinderschuur tegen in Virelles (Belgische Ardennen).......kan iemand me zeggen welke kikker dit is.
De eigenaar vertelde iets over een Japanse kikker........heb gezocht maar kom niet verder......kan iemand me verder helpen??

Gr Roger

wimtegels

Waarom een Japanse en geen bruine?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

cookiemonster71

CiteerWaarom een Japanse en geen bruine?
Hoi Wim, daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.............de franse taal beheers ik niet echt ;)

Het exemplaar wat ik zag was niet echt groot...........en helaas is dat op een macrofoto niet altijd duidelijk te zien.....


wimtegels

De jonge bruine kikkers van dit jaar zijn nog niet erg groot. Als ik deze kikker in Belgë zou zien zou ik toch gewoon aan een bruine kikker denken.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

cookiemonster71

CiteerDe jonge bruine kikkers van dit jaar zijn nog niet erg groot. Als ik deze kikker in Belgë zou zien zou ik toch gewoon aan een bruine kikker denken.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Hoi Wim, ik geloof je op je expertise;)...............misschien kan ik je erbij vermelden dat de opname niet zo uit de losse natuur is genomen, maar in een vlinderschuur waar allemaal tropische vlinders zitten.......dus letterlijk in een eigen schuur.

Gr Roger

wimtegels

Ik ben benieuwd wat de rest er van denkt
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

tekenaar

Tja, kwa uiterlijk is het zonder meer een bruine kikker, maar in Azie komen inderdaad een paar lookalikes voor. Ik heb die nooit in de handel gezien, maar uiteraard heb ik niet alle beesten gezien die ooit in Belgie geimporteerd zijn. Ik denk dat alleen de eigenaar van de vlinderschuur hierover uitsluitsel kan geven.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

wimtegels

#7
Misschien kan iemand met voldoende Frans een email naar de vlinderschuur sturen?


Dit is het emailadres: infos@lagrangeauxpapillons.com
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

Roger, mag ik jou foto gebruiken om mee te sturen naar de vlinderschuur?

Dan ga ik proberen meer informatie over het kikkertje te krijgen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

cookiemonster71

CiteerRoger, mag ik jou foto gebruiken om mee te sturen naar de vlinderschuur?

Dan ga ik proberen meer informatie over het kikkertje te krijgen.
Hoi Wim, uiteraard mag je dat doen......ik heb gisteren zelf ook deze foto opgestuurd naar het emailadres van hun site........heb zelfs gebeld naar het nummer wat vermeld staat, maar daar kreeg ik geen gehoor en daarna het mobiele nummer, maar kreeg een franse voicemail :D

Dubbel kans zo Wim.....dus ga je gang.

Gr Roger

wimtegels

Heb je de mail in het Engels gestuurd? Dan ga ik dat niet overnieuw doen, dan wachten we eerst even af.

Als we geen antwoord krijgen op een engelse mail wil ik wel iemand vragen een berichtje te vertalen in het Frans.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

cookiemonster71

CiteerHeb je de mail in het Engels gestuurd? Dan ga ik dat niet overnieuw doen, dan wachten we eerst even af.

Als we geen antwoord krijgen op een engelse mail wil ik wel iemand vragen een berichtje te vertalen in het Frans.
Hoi Wim, nee in het Nederlands.

wimtegels

Okay stuur ik eentje in het Engels
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

Roger, heb je al iest gehoord op de mail, of moet ik een Engelse mail sturen?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

cookiemonster71

CiteerRoger, heb je al iest gehoord op de mail, of moet ik een Engelse mail sturen?
Goedemorgen Wim, ik heb nog niets vernomen.

Je kunt een mail met bijgevoegde foto versturen.

Gr Roger

wimtegels

Heb inmiddels een mail in het Engels gestuurd. Nu maar afwachten.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankneijts

Mocht de taal een probleem blijken dan bied ik aan e.e.a. in het Frans te vertalen.  
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

wimtegels

CiteerMocht de taal een probleem blijken dan bied ik aan e.e.a. in het Frans te vertalen.
Misschien moet je dat maar meteen doen. Hebben ze een soortgelijke mail in Nederlands, Frans en Engels.

Dan begrijpen ze ook dat we graag een antwoord hebben :)  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankneijts

Als Roger de oorspronkelijke mail (in NL) + foto even als PB naar mij stuurt komt dat goed.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

cookiemonster71

CiteerAls Roger de oorspronkelijke mail (in NL) + foto even als PB naar mij stuurt komt dat goed.
Hoi Frank, de foto kun je van deze site even opslaan, want de oorspronkelijke foto ligt op mijn werk. En helaas ben ik er een week niet ;)

De mail die ik destijds gestuurd heb, krijg je zometeen :D

Gr Roger

wimtegels

Ze hebben geloof ik inmiddels een email in alle talen en nog geen antwoord.

Of ze zijn de kikker aan het zoeken in hun tuin :lol:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels