foto's 'kwijt' op harde schijf.

Gestart door Herman van der Klis, oktober 20, 2008, 11:22:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

Herman van der Klis

Mijn oude pc is volledig vastgedraaid ( gecrashed , wat dat ook moge betekenen ). Opstartdiskettes , opstart cd rom van XP besturing geprobeerd, niets hielp. Ter info : C-schijf bestaat uit 2 partities : C en D partitie, de C-partitie (besturing)geformateerd om opnieuw te installeren , ook dat lukte niet.
Nu staan mijn vogelfoto's allen op de D-partitie. Harde schijf vervolgens uit de pc gesloopt en bij een andere pc aangesloten , en deze kan de nieuwe hardware vervolgens niet meer vinden na commando 'zoeken naar nieuwe hardware' .
Komt dit omdat de C-partitie nu geformateerd is ?
Verder gaan mijn kennis en vaardigheden niet. Wie heeft raad ?

mvg

Herman
Herman van der Klis

Robert Heemskerk

Ik zou zelf (maar ik werk met MacosX) een externe disk aan je computer hangen met een datarescueprogramma op deze disk.
Je werkt dan vanaf je externe disk m.b.v. hulpprogramma (je scant de schijven).
Dit kan wel lang duren(afhankelijk van de te scannen disks)
Als de schijven gescant zijn, is herstel vaak nog goed mogelijk(van de data).
Ik ben zelf naar iemand gegaan die er meer vestand van heeft en die kon al mijn foto's nog redden!



pia zz

CiteerIk ben zelf naar iemand gegaan die er meer vestand van heeft en die kon al mijn foto's nog redden!





Dit is idd een goede optie, de laptop van mijn dochter was ook gecrashed met 1100 foto's van een 1/2 jaar Curacao, bij de computershop is toen alles gered, heel veel succes en ik hoop dat het gaat lukken voor je.
  groet Pia.

Goyatlah

Er is een goede kans dat er partitionerings problemen zijn, en dan kun je maar 2 dingen doen:
Andere harde schijf er in (voor mijn part een externe, maakt iha niet zoveel uit)
Nieuw operating system er op
Vanuit dat operating systeem proberen met file recovery programma's aan de gang gaan.

of

Iemand inschakelen die er geld voor vraagt, om al je foto's terug te halen (en dat is geen broertje van een kennis, die zoveel van computers zegt te weten...)

Partitionerings-problemen oplossen is ingewikkeld en het is heel makkelijk om de boel helemaal te verkloten.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

alegro

CiteerNu staan mijn vogelfoto's allen op de D-partitie. Harde schijf vervolgens uit de pc gesloopt en bij een andere pc aangesloten , en deze kan de nieuwe hardware vervolgens niet meer vinden na commando 'zoeken naar nieuwe hardware' .
Alles wat ik ervan kan zeggen is dat je computer die harddisk al zou moeten herkennen tijdens het opstarten. Het is niet nodig om dat door Windows te laten doen. Verder is het (vooral voor niet techneuten) een vrij ingewikkelde kwestie omdat het e.e.a. afhangt van factoren die nogal verschillend kunnen zijn.

Het beste is inderdaad om er een techneut even naar te laten kijken. Als je harddisk niet echt fysiek stuk is heeft die hem meestal wel weer snel aan de praat.
Grüezi mitenand,
Arjan