Lygus pratensis

Gestart door Goyatlah, september 16, 2008, 01:24:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Deze 2 myriden uit Veenhuizen (Dr) heb ik ingevoerd als Lygus pratensis. Klopt toch?



Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Berend Aukema

Klopt: vrouwtje en mannetje. Overigens is Lygus wagneri uit ons land alleen bekend uit de directe omgeving van Norg ...

Goyatlah

Zou ook te mooi geweest zijn. Maar vermoed dat ik de komende 2 a 3 weken nog wel eens de fiets naar het Fochtelooerveen pak en dan houd ik mijn ogen open. Bedankt weer Berend.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

Vandaag weer geweest, en op de heenweg langs bosrand verschillende Lygi gevonden maar dat waren mi allemaal pratensis (voer ik nog wel in, met fotos).
Deze is uit het F-veen, en lijkt anders (maar anders genoeg?). Lijkt me in ieder geval geen wagneri.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Berend Aukema


Goyatlah

Toch wel dus,

bedankt maar weer  :)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's