Zingende tjiftjaf in mijn tuin

Gestart door Tinok, september 18, 2008, 16:56:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Net een nieuwe voor mijn tuinlijst: tjiftjaf
Echter hij ging ook een beetje stotterend zingen (kreeg weer  helemaal een lentegevoel)
Is hij in de war omdat de zon schijnt of is er iets anders aan de hand? :huh:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Guus Peterse

Nee hoor, er is niets aan de hand, dit is heel normaal in de herfst.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Tinok

He Guus,
Dank maar waarom doet ie dat dan? Het is toch niet de tijd voor het afbakenen van zijn territorium of vrouwtjes lokken? Waarom zou hij zo'n extra risico willen lopen? En is hij misschien op zoek naar een nieuwe plek want we hebben in ons woonblok volgens mij nog niet eerder een tjiftjaf gehad....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Sjoerd Radstaak

Vogels zingen ook wel eens 'voor de lol', net zoals wij wel eens fluiten...
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

frankneijts

#4
Citeer
Dank maar waarom doet ie dat dan? Het is toch niet de tijd voor het afbakenen van zijn territorium of vrouwtjes lokken? Waarom zou hij zo'n extra risico willen lopen? En is hij misschien op zoek naar een nieuwe plek want we hebben in ons woonblok volgens mij nog niet eerder een tjiftjaf gehad....
Waarschijnlijk was het een jong mannetje Tinok: dat stotterende begin duidt daar op. Die proberen in de herfst en winter vaak een beetje te oefenen voor het echte werk in het voorjaar......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Tinok

Leuk Frank, zo klonk het inderdaad alsof hij nog een beetje moest oefenen. Bedankt weer voor de ontsluiering van een vogelraadsel ;)  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'