Hoofdmenu

geluiden wijzigen?

Gestart door Niels de Zwarte, september 12, 2008, 11:58:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Niels de Zwarte

ik kan mijn geluiden niet wijzigen. er staat nu een 'leeg' geluid op; een mp3 die het op een of andere manier niet doet op de site, maar op mijn computer wel gewoon.
zie schreenshot:

je ziet meerdere geluiden, de onderste 2 doen het, de bovenste allemaal niet waarbij het om dezelfde waarneming gaat.

in het wijzigingsscherm voor de waarnemingen kan ik ook alleen maar geluid toevoegen, niet verwijderen.  zie screenshot 2.

kan ik dus niet het geluid verwijderen en moet ik de hele waarneming eerst verwijderen en dan opnieuw toevoegen met een nieuwe mp3?
groet niels

frankmeer

Als je in het bovenste scherm op de datum voor de soortnaam klikt, krijg je als het goed is een scherm met in het menu rechts Wijzig en Wissen.
Frank van der Meer

Niels de Zwarte

perfect!
had ik nergens kunnen vinden, en dacht dat het in het 'wijzig' menu van de waarneming ergens moest staan (had wel logisch geweest)
nu moet ik dus eerst naar 'mijn waarnemingen', dan kan moet ik niet op de soort zelf klikken, maar eerst op 'mijn geluiden', en dan kan ik pas per soort de geluiden wijzigen.
maar ik ben er nu dus uit.

bedankt, groet niels

Niels de Zwarte

helaas blijf ik een probleem krijgen om de mp3 (195kb) aan mijn waarneming te koppelen, zie onderstaande screenshot. enig idee hoe dit op te lossen is, of wat er fout is aan het bestand?

groet niels

Niels de Zwarte

na een tip van een andere waarneming.nl gebruiker ben ik er achter gekomen dat het uploaden van geluid me wel met IE7 lukt, ipv mijn standaard Firefox browser.
Heb niet kunnen vinden waarom dat zo is, maar het is nu dan toch gelukt.
Foto's uploaden met Firefox gaat wel prima.

Tip voor webmasters; als het uploaden van geluid niet lukt en je krijg een error zoals je boven in een screenshot ziet, dan komt er wel een "leeg" geluid aan de waarneming te hangen. Dat zou niet moeten mogen denk ik!