Hoe kom ik van hier op de Waarnemingspagina

Gestart door wilde, april 24, 2006, 20:45:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilde

Bij mij staat onder favorieten forum.waarneming.nl
Ik ben niet erg actief maar wil af en toe eens een vraag stellen over een insect. In antwoorden aan anderen lees ik dat veel waarnemingen worden opgeslagen op deze site en dan lijkt het heel gemakkelijk daar even te kijken. Ik zie kennelijk iets over het hoofd, want het is mij nog niet gelukt om ergens op het forum een link naar de waarnemingspagina's te vinden. Als ik klik op waarneming.nl krijg ik een pagina te zien met uitleg over van alles en nog wat, maar ik kom niet op de plek terecht die ik zoek.
Om er te komen typ ik dan in arrenmoede maar in de adresbalk www.waarneming.nl en waarachtig, dan kom ik er, maar dat zal toch zo de bedoeling niet zijn? Doe ik iets fout?
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

han.endt

Druk op de verrekijker helemaal linksboven op deze pagina en ga dan naar waarnemingen of soortenoverzicht of kijk bij multimedia voor de laatst toegevoegde foto's.

wilde

Bedankt Han.
Inderdaad dat werkt. Ik heb gelijk even gekeken bij enkele soorten. Als daar commentaar bij zou kunnen gegeven worden, kan dat dan alleen op het forum?
Ik zie bijv. dat Harrie de Wit tot 2 maal toe een waarneming vastlegt van een mannetje steenhommel. Dat is natuurlijk onzin in april. Die zijn er echt nog niet.
Reageren moderators niet spontaan op apert foute meldingen?
Daarnaast begrijp ik niet de melding van onbekende insecten. Ik zou menen dat je die het best op het forum eerst kunt voorleggen voordat je er de database mee vervuilt. De waarde van het totaal zou erdoor verbeteren lijkt me.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Corryabbink

CiteerReageren moderators niet spontaan op apert foute meldingen?
Daarnaast begrijp ik niet de melding van onbekende insecten. Ik zou menen dat je die het best op het forum eerst kunt voorleggen voordat je er de database mee vervuilt. De waarde van het totaal zou erdoor verbeteren lijkt me.
Ook bij Paddestoelen en misschien nog in andere databases staan veel onbekende soorten die soms wel een naam kunnen krijgen........Misschien moet er ergens vermeld worden dat onbekende soorten bij invoer tegelijkertijd op het forum gezet kunnen worden. Ik begrijp niet dat mensen een foto maken, ze als onbekend in de database zetten en er verder niet naar omkijken.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"