Hoofdmenu

grote vleermuis

Gestart door Johan op den Dries, april 25, 2006, 20:37:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan op den Dries

Zonet (20:30) vloog er boven ons huis een erg grote vleermuis. ik schat ter grootte van een grote merel. Ik zag ook duidelijk oren zitten maar verder was het beest zwart door het weinige licht. Wat voor soort kan het geweest zijn?  
Johan op den Dries
Sneek

Jeroen Nagtegaal

Laatvlieger? Rosse vleermuis of grootoor
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Johan op den Dries

zijn er nog kenmerken van deze 3 soorten die erg opvallend zijn?
Johan op den Dries
Sneek

Jeroen Nagtegaal

Ik kan ze niet zo noemen maar die grote oren zijn het meest waarschijnlijk voor een grootoor. Laatvlieger lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat deze zich ophoudt in spouwmuren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Johan op den Dries

Die oren vielen me als eerste op. Kan ik me zo niet herinneren van andere vleermuizen  die ik gezien kan hebben. Spouwmuren hebben we hier in de buurt weinig denk ik. Ik woon in een oude wijk (1920) van Sneek. Er is wel een groot plantsoen en daarachter een begraafplaats voor ons huis met veel oude bomen.
Johan op den Dries
Sneek

Jeroen Nagtegaal

Rosse zit vaak in oude bomen, Laatvlieger in oude huizen en daarvan de spouwmuren, de nieuwe zijn ze allemaal dicht. grootoor zit vaak in kereken en op zolders van oude gebouwen die rustig zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

laatvlieger

Zichtwaarnemingen van vliegende Vleermuizen zijn uitermate moeilijk op naam te brengen (als er niet met een batdetector is gewerkt). In veel (waarschijnlijk de meeste) gevallen zal er dan nooit 100% zekerheid kunnen komen. Zonder een uitvoerige vluchtbeschrijving en uiterlijke kenmerkenbeschrijving is het dan vaak eerlijker om de soort ongedetermineerd te laten en in te voeren als "vleermuis spec." Eventueel met een vermelding in het bijzonderheden gedeelte van de soort die vermoed wordt.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Johan op den Dries

oké voor ik hem als spec. in. Bedankt voor jullie antwoorden.
Johan op den Dries
Sneek