Hoofdmenu

Pontania?

Gestart door corrieke, september 09, 2008, 22:59:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

corrieke

Deze gallen op wilg zijn dat Pontania?
En zo ja welke?
Alvast bedankt.
natuurlijk de groeten van corry

Floppy

#1
Hoi Corrieke,

Ik vind de verhouding op de foto heel moeilijk te schatten.
Vooralsnog denk ik echter aan gallen veroorzaakt door de galmijt Aculus tetanothrix (Nalepa, 1889).
Maak, als het kan, ook altijd een foto van het gehele blad en van de andere kant. Dat kan soms doorslaggevend zijn.  ;)
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

corrieke

CiteerHoi Corrieke,

Ik vind de verhouding op de foto heel moeilijk te schatten.
Vooralsnog denk ik echter aan gallen veroorzaakt door de galmijt Aculus tetanothrix (Nalepa, 1889).
Maar, als het kan ook altijd een foto van het gehele blad en van de andere kant. Dat kan soms doorslaggevend zijn.  ;)
Dag Floris,

Je hebt gelijk wat beteft foto's van de onderkant van het blad, ik vergeet dat nogal eens.
maar ik ga morgen als het droog is terug om nogeens te kijken en hopenlijk wat betere foto's te maken.
natuurlijk de groeten van corry

corrieke

Citeer
CiteerHoi Corrieke,

Ik vind de verhouding op de foto heel moeilijk te schatten.
Vooralsnog denk ik echter aan gallen veroorzaakt door de galmijt Aculus tetanothrix (Nalepa, 1889).
Maar, als het kan ook altijd een foto van het gehele blad en van de andere kant. Dat kan soms doorslaggevend zijn.  ;)
Dag Floris,

Je hebt gelijk wat beteft foto's van de onderkant van het blad, ik vergeet dat nogal eens.
maar ik ga morgen als het droog is terug om nogeens te kijken en hopenlijk wat betere foto's te maken.
Hoi Floris,

Nou die zelfde gal heb ik natuurlijk niet.
Ik denk dat ik wel zoiets soortgelijks heb gevonden, maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Wel boven en onderkant en iets uitvergroot erbij.
Wil je nog eens kijken?
natuurlijk de groeten van corry

corrieke

onderkant
natuurlijk de groeten van corry

corrieke

vergroot
natuurlijk de groeten van corry

Floppy

Goeie foto.
Ja, zoals ik dus toch al dacht: gallen veroorzaakt door de galmijt Aculus tetanothrix (Nalepa, 1889).  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

corrieke

CiteerGoeie foto.
Ja, zoals ik dus toch al dacht: gallen veroorzaakt door de galmijt Aculus tetanothrix (Nalepa, 1889).
Floris,
Wederom bedankt voor je antwoord.
Mede door jou prachtige site zit ik ineens in de gallen. :D
natuurlijk de groeten van corry