Welke wesp?

Gestart door andree, april 23, 2006, 16:33:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

andree

Weet iemand de naam?
André van Hengstum
Appelscha

Mark van Veen

Geen wesp, maar een wespbij (Nomada). Soorten die van foto lastige te determineren zijn (met een tabel en loupe goed te determineren).
groet,

Mark van Veen

andree

Ik hou het op Roodharige wespbij.
André van Hengstum
Appelscha

Northwinds

CiteerIk hou het op Roodharige wespbij.
Ik zag dat de determinatie op "zeker" is gezet.
Nu zijn er van Nederland 43 Nomada soorten bekend, weet je echt zeker dat dit de Roodharige Wespbij is?
Af en toe moet je gewoon accepteren dat niet alles van een foto tot op de soort op naam te brengen is.

Peter

andree

Deze wespbij zwierf tussen de nesten van een kolonie grijze zandbijen. Dit is kenmerkend voor de roodharige zandbij en dus leek het mij aannemelijk dat dit een Roodharige zandbij was. Ik kan zoiets niet met 100 procent zekerheid stellen, en heb de waarneming reeds weggehaald.   :(  
André van Hengstum
Appelscha

Mark van Veen

CiteerDeze wespbij zwierf tussen de nesten van een kolonie grijze zandbijen. Dit is kenmerkend voor de roodharige zandbij en dus leek het mij aannemelijk dat dit een Roodharige zandbij was. Ik kan zoiets niet met 100 procent zekerheid stellen, en heb de waarneming reeds weggehaald.   :(
Weghalen hoeft toch niet: laat de waarneming gewoon op 'onzeker' staan met de soortnaam die je dacht. Dan blijft ie geadministreerd en is duidelijk dat de determinatie alleen op foto gebeurd is.
groet,

Mark van Veen