Alweer een Eristalis

Gestart door MarjoSmeets, september 08, 2008, 08:57:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Ja, we zijn een "beetje" van het originele onderwerp afgedwaald hè?  :whistle:
Maar goed, die foto. Ik had over het hoofd gezien Arp, dat je een foto bedoelde die ik op deze manier erop heb willen zetten. Ik geloof niet dat ik deze specifieke al geprobeerd heb. Ik had gisteren "in het wilde weg" een foto uit mijn map voor het forum genomen om weer eens te proberen. In het begin heb ik telkens geprobeerd of het zou lukken, maar daarna heb ik het gewoon met Imageshack gedaan, omdat dat wel ging. Gisteren heb ik wel een paar van verschillende grootte geprobeerd, maar ik weet dus niet meer welke dat specifiek waren. Ik ga nu dus deze foto van de Eristalis proberen. Nu ben ik toch wel benieuwd of dat lukt!
Als ik op "Bericht voorbeeld" klik zie ik hem nog steeds niet. Nu zal ik hem toevoegen en versturen.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Verhip, nu is ie er wel! Ik snap hier werkelijk niks van! Waarom zou het bij de ene foto wél gaan en bij de andere niet? Ik doe ze toch allemaal op exact dezelfde manier bewerken en wegschrijven. In elk geval heb ik nu door, dat de foto niet getoond wordt als je naar "Berichtvoorbeeld " gaat. Ik ga nu nog eens een paar willekeurige andere foto's proberen. Mijn excuses alvast voor de onzin die volgt. De admin moet straks dit topic maar verwijderen!  :D  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Nou werkelijk, hier snap ik dus echt helemaal niks van!  :wacko: Ik heb gewoon willekeurige foto's uit mijn forummap genomen en ze stáán er gewoon! Dat het me in het begin niet lukte was nog daar en toe, maar gisteren ben ik er toch heel bewust mee bezig geweest en heb ik gecontroleerd of het ook echt klopte, 800x800 pix en kleiner dan 400 kb, en toen lukte het niet!  :censored: Ik zou echt niet weten wat ik toen anders deed dan nu. Hopelijk gaat het in de toekomst nu ook lukken! Het zal mij in elk geval weer tijd schelen, nu ik ze niet meer via Imageshack hoef te doen. Ik vind het geweldig zoals jullie me allemaal geholpen hebben en jullie tijd aan mijn probleem besteed hebben. Jullie zijn allemaal TOPPIE!!!  :duim:
Hartelijk dank! Groetjes, Marjo
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Arp

#34
Allereerst, fijn dat het toch werkt natuurlijk  ^_^

Houd even in je achterhoofd dat die Exif-data roet in het eten zouden kunnen gooien - dat kan overigens ook best een intermiterend probleem zijn; alleen een bepaalde combinatie van factoren in de samenstelling van het Exif-blok zorgt dan voor problemen, terwijl er bij andere niks aan de hand is.

Maar het kan natuurlijk ook geen kwaad als je voor waarneming.nl en/of observado.org de bestanden structureel zonder Exif-gegevens opslaat (zie uitleg van Thijs!) - scheelt ook weer 20-30% bestandsgrootte waar niemand wat aan heeft (er zitten onder andere 'thumbnail' versies van de foto in voor intern gebruik in Photoshop).

Een andere mogelijke bron van verwarring: Denk er ook aan dat de 'normen' voor uploads bij waarnemingen strenger zijn dan voor het forum!

Op het forum mag het technisch gezien groter zijn dan 800x800 (al is het met foto's die breeder zijn dan 800 wel erg irritant om het draadje dan nog te lezen!) - zolang de bestandsafmeting maar onder 400K is, maar bij de waarnemingen moet je binnen 800x600 of 600x800 blijven (en ook wat minder Kilobytes, maar dat is bij die afmeting eigenlijk nooit een probllem).

Van alle foto's van jou die hierboven staan kun je dus geen enkele bij een waarneming plaatsen (!!)

Dit alleen om verdere verwarring/teleurstelling te voorkomen  ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MarjoSmeets

Ik dacht dat ik al het een en ander van foto's wist, maar van die Exif-data had ik toch nog nooit gehoord. Is het mogelijk me nog op een of andere manier uit te leggen hoe ik die verwijder? Ik wil natuurlijk ook meehelpen bij het verminderen van de opslagruimte! Om het forum hier niet verder mee te belasten kun je eventueel mijn email adres gebruiken als je wilt Arp! Zoals je misschien gezien hebt, is het me in mijn nieuwe topic gelukt om de foto als bijlage erbij te zetten. Veel gemakkelijker.
Groetjes, Marjo
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo