Hoofdmenu

Het haasje zijn

Gestart door dwarf, april 23, 2006, 16:01:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

dwarf

Goeiendag,

Loop ik lekker in de bossen vandaag met mijn meisje en de hond...
Ligt er tegen een boom een haas in elkaar gedrukt en kaal van achteren,met een hoop plukken los haar.
weet maybe iemand wat er met deze haas gebeurd is ?¿?
ben namelijk best benieuwd

Gr dwarf

(en ik ben nieuw hier welkom:-)




Jeroen Nagtegaal

Leefde zij?? Ik zou zegen dat ze zelf haar geplukt heeft. Dat omdat konijnen zich plukken voor hun nest zoiets zijkt me ook voor haas kunnen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

dwarf

CiteerLeefde zij?? Ik zou zegen dat ze zelf haar geplukt heeft. Dat omdat konijnen zich plukken voor hun nest zoiets zijkt me ook voor haas kunnen.

Nou, het was echt een dode haas. Heb het met een stokje omgerold namelijk. Iemand anders een idee?

Cees Veenema

Hoe ver was het van de openbare weg af, kan bv ook aangereden zijn.
Groet,

Cees

huysse

#4
CiteerIk zou zegen dat ze zelf haar geplukt heeft. Dat omdat konijnen zich plukken voor hun nest zoiets zijkt me ook voor haas kunnen.
Dat gaat wel even anders dan dit hoor!

Groet,
Marijke

dwarf

CiteerHoe ver was het van de openbare weg af, kan bv ook aangereden zijn.
Nee het was niet langs de openbare weg. Het was langs een zandweg in het bos. Daarnaast veel weiland.

Nu zijn we net weer weggeweest en hebben er nog een gevonden. We denken zelf aan gif o.i.d. aangezien de 2e langs het weiland lag. En ze verder niet aangevallen/gegeten waren. Zie de foto's.




Corryabbink

#6
Dat zou ik maar even melden. Kan wel weer het werk zijn van iemand die het op roofvogels voorzien heeft. Ik weet niet waar dit is maar in Twente zijn veel vergiftigingsgevallen en de politie en AID hebben handen vol werk. Laat de hond niet loslopen want hier zijn er ook al honden vergiftigd.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

dwarf

CiteerDat zou ik maar even melden. Kan wel weer het werk zijn van iemand die het op roofvogels voorzien heeft. Ik weet niet waar dit is maar in Twente zijn veel vergiftigingsgevallen en de politie en AID hebben handen vol werk. Laat de hond niet loslopen want hier zijn er ook al honden vergiftigd.
Bedankt voor je reactie. Ja dat zullen we morgen aangeven. Het is onder in Nederland, omgeving de Kempen. Hadden ook al de hond aangelijnd gelaten.
Nou ja, in ieder geval was het geen fijn gezicht. Morgen nog maar een x erlangs gaan.

laatvlieger

#8
Zeker vreemd. Hazen kunnen wel het slachtoffer zijn van allerlei infectieziekten, maar dit is toch wel raar. Het lijkt me zeker zinnig om dit te gaan melden. Hier is iets geks aan de hand (ofwel vervelende ziekte, ofwel gif o.i.d.) in beide gevallen zinnig om aan de bel te trekken.

Zeker omdat er verder weinig wonden of iets dergelijks op de foto´s te zien zijn. Anders zou je misschien nog aan een hond of een kat kunnen denken die deze hazen heeft doodgebeten. (hoewel er wel wat bloed op de 2e haas aanwezig lijkt te zijn) Als ze vergiftigd zouden zijn, vind ik dat toch wat vreemd, aangezien dergelijke vergiftingen meestal voorkomen bij aaseters, waarbij er dan een stuk vlees met gif wordt neergelegd. Maar misschien heeft iemand hier last van vraat in zijn groentetuintje gehad, je weet maar nooit..
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

harderbroek

CiteerMaar misschien heeft iemand hier last van vraat in zijn groentetuintje gehad, je weet maar nooit..
Hallo.

Het lijkt er in eerste instantie niet op dat dit als aas is uitgelegd. Wel vreemd dat de beesten in (gezien het konijn) goede conditie erbij liggen. Daarbedoel ik mee b.v. gezonde vacht e.d.

De rode vlekjes op de foto weet ik even niet (bloed ?)

Zeker zal ik dit aangeven bij of AID, Politie of terreinbeheerder.

Mogelijk dat er ergens gif gestrooid is.

M.v.g.
Rob van Swieten
Werkgroep Roofvogels Nederland, WRN
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

laatvlieger

Citeer(gezien het konijn)

( het zijn overigens beide hazen hoor)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

huysse

Is er in de buurt onkruid gespoten ?
Eventueel ook melden, misschien zijn er middelen gebruikt die niet toegestaan zijn?
Verder is er ook nog een virusziekte bij hazen met een snel dodelijk verloop.

Groet,
Marijke

dwarf

CiteerIs er in de buurt onkruid gespoten ?
Eventueel ook melden, misschien zijn er middelen gebruikt die niet toegestaan zijn?
Verder is er ook nog een virusziekte bij hazen met een snel dodelijk verloop.

Groet,
Marijke
Ik kom net terug van de gemeente en heb aangifte gedaan,later op de dag vandaag ga ik kijken met die man die het bos bezit.
Hij heeft de foto's gezien en dacht zelf ook aan een soort gif gezien de conditie van de hazen,konijnen nog goed zijn  en zo dicht bij ekaar  :o
Ik zal later vandaag wel laten weten hoe het nu verder gaat.

M v g
         dwarf

laatvlieger

Hou ons op de hoogte! Ik ben erg benieuwd!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Jeroen Nagtegaal

Mischien geschoten? het is een kleine vlek.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Annemieke Drok

Dan zouden ze niet half-kaal zijn.
Het lijkt zeker op gif, ze liggen ook allebei, de eerst zeker, op een rustig plekje. Alsof ze het hebben voelen aankomen en toen een rustig plekje hebben uitgezet.