larve groen zuringhaantje?

Gestart door corrieke, september 07, 2008, 22:37:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

corrieke

Hallo,
Zijn dit de larven van het groen zuringhaantje?
Zat nog in de map!
natuurlijk de groeten van corry

Arp

Die zien er in elk geval precies zo uit dus als jij beweert dat dit ze zijn zal het lastig worden het tegendeel te bewijzen ... wat niet wegneemt dat er wellicht nog 10 andere bladhaantjes met vrijwel precies gelijkende larven zullen zijn, die deels misschien zelfs ook op zuring voorkomen (ik verdenk het roodkraag(blad)haantje ervan erg vergelijkbare larvjes te hebben, maar heb het nog niet kunnen 'bewijzen' met een kweekje)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

corrieke

#2
CiteerDie zien er in elk geval precies zo uit dus als jij beweert dat dit ze zijn zal het lastig worden het tegendeel te bewijzen ...
Dag Arp,

Zijn dit de larven van het groen zuringhaantje? (met een ?)! Dus ik beweerde niks!
Ik ben al blij dat ik weet dat het larven van bladhaantjes zijn.
En omdat het groene zuringhaantje daar zo talrijk aanwezig was stelde ik mijn vraag zo.
Ik had dit er gelijk bij moeten zetten.
Bedankt.
natuurlijk de groeten van corry

Arp

#3
CiteerZijn dit de larven van het groen zuringhaantje? (met een ?)! Dus ik beweerde niks!
Dat bedoelde ik ook niet ;)

Ik wilde alleen het volgende zeggen: Stel dat je deze ergens 'publiceert' met de naam Groen Zuringhaantje erbij, dan denk ik niet dat er één of andere wijsneus voorbij zal komen die onderbouwd kan beweren dat het onjuist is.  :gap:

Maar als vlak in de buurt, aan dezelfde plant(en) de imagos van het Groen Zuringhaantje ook talrijk zijn is de kans wel erg groot dat deze inderdaad ook daadwerkelijk die soort zijn en hoef je dus zelfs niet te 'bluffen'  :angel:

Het is dus alleen dat puur van de foto ik in elk geval niet zeker zou durven zeggen dat het ze zijn, omdat ik niet alle larven van alle bladhaantjes ken.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

corrieke

Citeer
Dat bedoelde ik ook niet ;)

:duim:  
natuurlijk de groeten van corry