Krekel of sprinkhaan?

Gestart door karretje57, september 05, 2008, 12:54:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

karretje57

Ik ben nog niet zo goed in het onderscheiden van deze twee, want een krekel heb ik nog nooitgefotografeerd. Zou leuk zijn als dit er een is.
Wie kan mij helpen?
Deze is gefotografeerd in Duitsland(Beieren).
Vr. groet Carla.
Groetjes
Carla van der Zweerde.

Gert Veurink

het is een sprinkhaan, één van de "beruchte drie" (snortikker, bruine sprinkhaan, ratelaar) die van een foto nauwelijks te determineren zijn. gelet op de lange smalle vleugel zou ik mijn geld zetten op een waarschijnlijke bruine sprinkhaan, maar ik ben geen deskundige.
Ik weet wel zeker dat jet geen krekel is, die zien er heel anders uit, meest algemene verschil is dat krekels plat zijn van boven. Maar als je naar foto kijkt van bijv. boskrekel hier vallen je nog wel meer verschillen op.
groet!
Gert Veurink



karretje57

Citeerhet is een sprinkhaan, één van de "beruchte drie" (snortikker, bruine sprinkhaan, ratelaar) die van een foto nauwelijks te determineren zijn. gelet op de lange smalle vleugel zou ik mijn geld zetten op een waarschijnlijke bruine sprinkhaan, maar ik ben geen deskundige.
Ik weet wel zeker dat jet geen krekel is, die zien er heel anders uit, meest algemene verschil is dat krekels plat zijn van boven. Maar als je naar foto kijkt van bijv. boskrekel hier vallen je nog wel meer verschillen op.
Bedankt Gert,
Ik heb de boskrekel bekeken en inderdaad liggen ze wat platter op de grond.
Dank voor je uitleg!
Enneh ik blijf dan maar om me heen kijken voor een krekel :D
Gr. Carla.  
Groetjes
Carla van der Zweerde.