welke russula??

Gestart door ratje, september 06, 2008, 13:22:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Deze 2 grove russula's vond ik onder berken. Er staan ook eiken in de buurt. Als ik volgens de sleutel werk zou ik op Paarsstelige pastelrussula uitkomen, daar ben ik echter lang niet zeker van. Ze zijn al wat donkerder, iemand een suggestie voor me.

ratje


Arno van Stipdonk

Hannie,

Kun je ook aangeven waarom je op Paarsstelige pastelrussula uitkomt? Eerlijk gezegd vind ik 'm daar totaal niet op lijken, kijk maar eens naar de kleur van de hoed.
Grofplaatrussula al eens bekeken?

han.endt

Je zou eens moeten kijken of bij er ruw beetpakken of beschadigen donkere vlekken onstaan.

ratje

Han, ik kan je tip niet uitvoeren, ik heb beide in het bos gelaten. Maar toch bedankt.
Arno ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de sleutel toegepast maar als ik bij de smaak kom, wordt het al twijfelachtig omdat ik niet (mag) ga proeven.
In elk geval bedankt.

han.endt

Ik zie op de bovenste rechter foto een donkere vlek op de steel en dan klopt Grofplaatrussula wel.

ratje

CiteerIk zie op de bovenste rechter foto een donkere vlek op de steel en dan klopt Grofplaatrussula wel.
Ik zie het Han, ik ga voor de grofplaat, lijkt me ook het meest logisch.

xenion

CiteerHan, ik kan je tip niet uitvoeren, ik heb beide in het bos gelaten. Maar toch bedankt.
Arno ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de sleutel toegepast maar als ik bij de smaak kom, wordt het al twijfelachtig omdat ik niet (mag) ga proeven.
In elk geval bedankt.
Hannie, als je de stappen geeft die je hebt doorlopen hebt kunnen we misschien nog zien waar het fout ging. Kan altijd leerzaam zijn.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Grofplaatrussula heeft toch een platte lamelsnede?
Ik dacht dat ik op deze ronde lamelsnede zie.
ik zeg maar wat hoor. -_-
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.