Hoofdmenu

WOW!!!

Gestart door Anne Hueber †, september 01, 2008, 12:39:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Voor mijn gevoel klopt het niet om, als je bij een waarneming wilt komen, je op de datum moet klikken. Kan er niet weer zo'n i-icoontje hiervoor in de plaats komen?
Frank van der Meer

Maico Weites

#31
CiteerVoor mijn gevoel klopt het niet om, als je bij een waarneming wilt komen, je op de datum moet klikken. Kan er niet weer zo'n i-icoontje hiervoor in de plaats komen?
Tja, dat zou wel mooier/handiger zijn.

En nog even mierenneuken: Kan de kop 'vlinders' bij zeldzame waarnemingen worden veranderd naar 'dagvlinders'.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Jord

CiteerJord, probeer nog eens
Nog steeds dezelfde error-melding, Hisko.
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

joostverhoeven

Het zal aan mij liggen, maar vond de ander fijner! Maja, zal wel even wennen zijn :)
Groeten,

Joost Verhoeven

Tinok

CiteerVoor mijn gevoel klopt het niet om, als je bij een waarneming wilt komen, je op de datum moet klikken. Kan er niet weer zo'n i-icoontje hiervoor in de plaats komen?
Mee eens, vind het verder prachtig allemaal maar merk dat ik het hoofdscherm niet echt duidelijk qua overzicht vind. Te dunne letters, regelafstand te klein en alleen een streepje als onderscheid tussen nederlandse naam en latijnse naam is wat weinig. Zou mooier en leesbaarder zijn als die ook gescheiden worden in kolommen. En dan ook graag een kolom voor de provincie.
Zo genoeg gemekkerd ;)  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Gerben Mensink

Hallo,
Ik moet nog wel even wennen hoor, ondanks dat het er fraai uit ziet :duim:
Vraag: als je in de oude versie op een waarneming klikte, kreeg je er gelijk een kaartje bij. Dat is nu niet zo en ook met wat doorklikken op de waarneming krijg ik geen kaartje van de betreffende waarneming vinden. Doe ik wat verkeerd? Ik vond dat oude namelijk wel erg handig, je kon in een oogopslag zien waar de waarneming was gedaan.

groet, Gerben

groet,
Gerben Mensink

BWoets

Citeer
CiteerJord, probeer nog eens
Nog steeds dezelfde error-melding, Hisko.
Klopt!
Melding:
Citeerwijzig voorkomen Kuhls Pijlstormvogel - Calonectris borealis
Error in file /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php on line 253

Error executing query: insert into regio_diersoort (id_vogel,ind_regio,ind_voorkomen) values (824,15,4)
ERROR: duplicate key value violates unique constraint "regio_diersoort_pkey"
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Guus Peterse

CiteerVraag: als je in de oude versie op een waarneming klikte, kreeg je er gelijk een kaartje bij. Dat is nu niet zo en ook met wat doorklikken op de waarneming krijg ik geen kaartje van de betreffende waarneming vinden.
Ik heb wat zitten uitproberen en had geen probleem: als ik via recente waarnemingen bepaalde waarnemingen aanklikte, kreeg ik er netjes het kaartje bij. Tot ik er eentje had die geen kaartje gaf. Wat bleek: bij 'verborgen tot op kilometerhokniveau' stond 'ja'. Zou het daaraan liggen misschien?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

hiskodevries

jord en bob en nu ?
Guus, je constatering klopt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerben Mensink

#39
Oké, ik zie nu dat je niet op de vogelnaam moet klikken, maar op de datum die ervoor staat.  En dan ga je eerst naar het overzicht van waarnemingen van de betreffende soort, en daar moet ik dan weer de datum aanklikken om het kaartej te zien. Ik vind dat eigenlijk erg onlogisch en omslachtig. Op dit punt was het oude systeem efficiënter.

groet, Gerben
groet,
Gerben Mensink

hiskodevries

#40
Gerben als er 1 waarneming is leidt klikken op gelijk naar de details
in de overzicht.
op de startpagina leidt klikken op de datum gelijk naar het detailscherm als maar 1 waarneming van de soort op die dag ingevoerd is.
lijkt niet wezenlijk anders dan de oude site
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

bramborkent

#41
Een nieuwe versie. Kritiek leveren is dan altijd makkelijk. Maar mag ik er wat vragen over stellen?

Wat ik jammer vind is dat je soms moeilijk kunt zien of een vogel "ter plaatse" of "overvliegend" is waargenomen. Bij een enkele waarneming zie je het direct (via het ietje). Maar stel er zijn op een dag 5 visarend-waarnemingen in NL, dan moet je eerst op visarend klikken, dan krijg je een overzicht van de 5 waarnemingen, en vervolgens moet je per waarneming gaan uitzoeken of de vogel t.p. of overvliegend is waargenomen door op de "datum" te klikken. Onlogisch, maar vooral: tijdrovend. Waarom is het ietje weg? Kan het uitzoeken van t.p. of overvliegend ook sneller?

Zo zijn er meer van die handige dingen verdwenen. Om nog een voorbeeld te noemen: in je eigen waarnemingen kon je in de vorige versie direct het gebied aanklikken waar je was geweest om te zien wat anderen daar hadden gezien. Nu kan dit niet meer in 1x, maar moet dit in 2x. Waarom?

Ten derde. De sortering per waarnemer ipv per soort in een gebiedsoverzicht komt op mij onoverzichtelijk over. Als er bijvoorbeeld op 1 dag tien mensen bij het JvdB pad zijn geweest is niet meer in 1 oogopslag te zien hoeveel bruine kieken er nou rondvlogen. Kan dit teruggedraaid worden?

Al met al vind ik de site niet gebruiksvriendelijker geworden.  Als de site er in gebruiksgemak op achteruit gaat zou ik dat jammer vinden, want het is een geweldige site die je enorm stimuleert om zelf waarnemingen te gaan doen.

Groet,
Bram
Vriendelijke groet,
Bram Borkent

Tinok

#42
Toch nog wat puntjes: (worden jullie al gek?)
Waarom is dat datum invoer op de amerikaanse wijze en niet gewoon zoals wij dat doen eerst de dag dan de maand en dan het jaar? Dit leest erg lastig vind ik
http://waarneming.nl/wn.php

Verder vind ik het jammer dat je bij het uploaden van fotos niet meer de foto die je upload krijgt te zien. Daardoor mis je een extra check of je de goede hebt gepakt. Ook de melding geluk U kunt nog een foto downloaden is niet erg leesbaar. Belangrijkste is immers dat het gelukt is en dat je er dan nog eentje kan downloaden is de tweede stap. Zou er dan ook 2 regels van maken en gelukt met een hoofdletter doen. Dit komt de leesbaarheid zeker ten goede. (geen link van mogelijk sorry)
succes maar weer!
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Bas vd Burg

Hoi Hisko, het kan aan mijn PC liggen hoor maar dat zie ik niet verschijnen bij bijv de enige waarneming van Grauwe Franjepoot dinsdag 2 september op de startpagina. Ik zie dat symbool wel verschijnen bij vogelwaarnemingen onder "recente waarnemingen". Kan me nu effe niet voor de geest halen hoe het was op de startpagina van de oude versie.

Verder moet ik erg wennen aan de nieuwe versie. Ik vind het er niet gebruiksvriendelijker op geworden, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Ik zie wel dat sommige zaken al zijn veranderd (bijv de terminologie
"gewoon", "relatief vaak", "zelden", "zeer zelden" is verandert het oude vertrouwde  "algemeen", "vrij algemeen", "zeldzaam", "zeer zeldzaam").
Nog wel een puntje: de mogelijkheid om een kaart van een gebied te bekijken werkt niet (bij mij dan)

Wel positief vind ik het gebruik van polygonen ipv vierkante rasters.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

hiskodevries

CiteerNog wel een puntje: de mogelijkheid om een kaart van een gebied te bekijken werkt niet (bij mij dan)
nu wel.
CiteerHoi Hisko, het kan aan mijn PC liggen hoor maar dat user posted image zie ik niet verschijnen bij bijv de enige waarneming van Grauwe Franjepoot dinsdag 2 september op de startpagina. Ik zie dat symbool wel verschijnen bij vogelwaarnemingen onder "recente waarnemingen". Kan me nu effe niet voor de geest halen hoe het was op de startpagina van de oude versie.
ik herhaal
Gerben als er 1 waarneming is leidt klikken op i  gelijk naar de details
in de overzichten.
op de startpagina (recente zeldzaamheden) leidt klikken op de datum gelijk naar het detailscherm als maar 1 waarneming van de soort op die dag ingevoerd is.
lijkt niet wezenlijk anders dan de oude site
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

#45
bij opmerkingen gaarne een link naar het probleemgeval opgeven, dat sheelt al weer een hoop tijd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankw

Ik vraag het hier maar ff voordat er weer een nieuw topic geopende wordt...

Maarre blijft Edelhert als zeer Zeldzaam in de database staan of moet dat nog aangepast worden?

BWoets

Citeerjord en bob en nu ?
Guus, je constatering klopt.
Het werkt Hisko, tnx!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jord

Citeer
Het werkt Hisko, tnx!
Bij mij ook!
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

Gert Veurink

Hoe leg ik dit uit, ik doe een poging:

Als ik naar "mijn foto's" ga en dan selecteer op een soortgroep, bijv. "nachtvlinders" krijg ik 8 pagina's met resultaten. Klik ik dan op "7" (om de 7e pagina te willen bekijken) kom ik weer op pagina 7 van de foto's van alle diergroepen.

Met andere woorden, hij laat de selectie kennelijk los.

Snappen? Zo niet dan doe ik een nieuwe poging tot uitleg
groet!
Gert Veurink



hiskodevries

gert we snappen je en noteren dit
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankmeer

http://waarneming.nl/lijst.php
In het menu bij Mijn Waarneming.nl staat 'Jaarlijst', dit moet zijn: 'Levenslijst' Vervolgens staat op de pagina zelf: 'Leven lijst'
Frank van der Meer

Anne Hueber †

In overzicht->soorten->en dan naar de foto's van een soort->staan op de pagina met 12 foto's er 4 half verscholen achter het blok Taxonomie. Hierdoor zijn de foto's lastig te bekijken. Kan hier iets aan gedaan worden?

matthijsbroere

Citeerhttp://waarneming.nl/lijst.php
In het menu bij Mijn Waarneming.nl staat 'Jaarlijst', dit moet zijn: 'Levenslijst' Vervolgens staat op de pagina zelf: 'Leven lijst'
Vertaling gecorrigeerd.
"Leven lijst" nog niet.
Matthijs Broere

matthijsbroere

CiteerIn overzicht->soorten->en dan naar de foto's van een soort->staan op de pagina met 12 foto's er 4 half verscholen achter het blok Taxonomie. Hierdoor zijn de foto's lastig te bekijken. Kan hier iets aan gedaan worden?
Aan de fotopagina's wordt nog geklust.
Matthijs Broere

LIN13

Hallo Allemaal,

Zijn er nog meer mensen waar de foto's dubbel staan?
En ook foto's zijn weggevallen?

Groetjes  Antonia

matthijsbroere

Antonia, dit is bekend & er wordt aan gewerkt.
Matthijs Broere

Jan Hendriks (ZH)

Ik heb nog geen reaktie gezien op de wens van behoorlijk wat posters hier om de Provincie aanduiding weer achter de waarnemingen te zetten. Gaat dat definitief niet komen of wordt er toch nog aan gewerkt?

groet,
Jan

matthijsbroere

Jan, dit komt terug. Op welke termijn kan ik niet zeggen.
Matthijs Broere

hijstek

#59
Super!!!!
Echt een verbetering, en de biotoopzoekfunctie werkt zoals ik al een tijdje wenste.  :P
Mooie strakke en rustige vormgeving!!