Witte dril/kikkervisjes

Gestart door elzamartin, april 20, 2006, 11:32:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

elzamartin

In mijn vijver ligt elk jaar een enorme hoeveelheid dril van de bruine kikker
Tot mijn verbazing zag ik tussen alle drilbollen een spierwitte bol liggen identiek aan de vorm van bruine kikkerdril
Ik heb deze bol apart gezet en tot mijn verbazing heb ik nu spierwitte
kikkervisjes [3 dagen oud]

Wie heeft dit eerder gezien ?
:huh:  

boogey55

Hebben ze ook rode oogjes?

B)  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

elzamartin

CiteerHebben ze ook rode oogjes?

B)
Zover zijn ze volgens mij nog niet nog niet [ze bewegen pas 3 dagen dus nog erg klein] Kan nog niet zien of het albino's zijn.  

tekenaar

Heb het zelf eens gezien bij gewone padden: dat werden later albino-padjes (een paar binnenshuis opgekweekt). Ook uit de literatuur is dit wel bekend, soms kleuren ze geleidelijk aan donkerder en worden het gewone kikkers, soms blijven het ook later witte (of oranjegele) kikkers. Het is dus de moeite waard ze in de gaten te houden en regelmatig foto's te maken. Vaak blijven zulke lichte kikkervissen achter in de ontwikkeling t.o.v. normale exemplaren.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

elzamartin

CiteerHeb het zelf eens gezien bij gewone padden: dat werden later albino-padjes (een paar binnenshuis opgekweekt). Ook uit de literatuur is dit wel bekend, soms kleuren ze geleidelijk aan donkerder en worden het gewone kikkers, soms blijven het ook later witte (of oranjegele) kikkers. Het is dus de moeite waard ze in de gaten te houden en regelmatig foto's te maken. Vaak blijven zulke lichte kikkervissen achter in de ontwikkeling t.o.v. normale exemplaren.
Bedankt voor je reactie

Ik zal ze regelmatig fotograveren

Jeroen Nagtegaal

Ik zie het vaker in het veld liggen en merk dat ze later uitkomen dan de rest, ik ging er van uit dat ze rot waren, ik zal morgen is kijken of ik wat daarvan kan meenemen om het op te kweken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com